امام جمعه موقت همدان:

حفظ حجاب و حریم برای زنان و مردان در جامعه ضروری است

امام جمعه موقت همدان گفت: همه مسلمانان به ویژه زنانی که حجاب و عفاف خود را رعایت می‌کنند از بلا و گزند در امان می‌مانند و مورد طمع هوس بازان قرار نمی‌گیرند.

حجت الاسلام سیدحسن فاضلیان در خطبه‌های امروز نماز جمعه همدان به تاریخ کشف حجاب در ایران اشاره کرد و گفت: رضاخان قلدر با صدور فرمان کشف حجاب کمر ۱۲۴ هزار پیغمبر را شکست و عملا قران را آتش زد.

او گفت: در رابطه با حفظ حرمت‌ها همه مسئول هستیم و همچنین مسئولان اجرایی، قضایی و فرهنگی کشور بیشتر مسئولیت دارند.

خطیب جمعه همدان به وصیتنامه شهدای دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: ۱۶۰هزار شهید از ۲۱۹هزار شهید به صراحت از حجاب گفته اند و بر همه ما تکلیف است که نگذاریم خون شهدا پایمال شود و حرفشان زمین بماند.

حجت الاسلام فاضلیان حجاب را حافظ وقار، عصمت، زیبایی و کرامت زنان و مردان دانست که براساس امر الهی. انسانی باید رعایت شود.

امام جمعه موقت همدان در خطبه دوم هم به شهدای ۱۱شهریور استان در قراویز اشاره کردو گفت: نیمی از سپاه استان در این عملیات به شهادت رسیدند تا بتوانند امنیت غرب کشور را تأمین کنند و دشمن تصور نکند با شهادت رجایی و باهنر رزمنده‌ها عقب نشسته اند.

حجت الاسلام والمسلمین فاضلیان به پذیرایی از زوار امام حسین (ع) در ایستگاه‌های صلواتی نیز اشاره و تأکید کرد: ۱۸ موکب در عراق و ۱۵۰ موکب در استان سند عشق و ارادت مردم این دیار به ابا عبدالله (ع) است.

او با قدردانی از نیرو‌های پدافند هوایی هم گفت: امنیت و آرامش امروز ما مرهون ایثار، فداکاری و هوشیاری همه نیرو‌های نظامی و انتظامی است.

برچسب ها: نماز جمعه ، خطبه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.