امام جمعه همدان گفت: افراد جوان و نخبه شایسته مسئولیت‌پذیری در کشور هستند زیرا می‌توانند در مساله مدیریت اقتصادی و فرهنگی به کشور خدمت کنند.

حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی موثقی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه همدان با اشاره به اینکه برنامه بهره مندی از ظرفیت و استعداد‌های نخبگان در کشور باید جدی گرفته شود، گفت: با مرزبندی‌ها استفاده از نخبگان نباید محدود شود و در مدیریت اجتماعی باید از ظرفیت این قشر استفاده شود.

شعبانی موثقی گفت: افراد جوان و نخبه شایسته و مسئولیت‌پذیری در کشور هستند که می‌توانند در مساله مدیریت اقتصادی و فرهنگی به کشور خدمت کنند.

او افزود: دو سال از دوران مسئولیت دولت سیزدهم می‌گذرد که از مهمترین نقاط قوت آن می‌توان به مردمی بودن آن، سفر‌های استانی، تحرک، رشد اقتصادی چهار درصد در سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱، افزایش سرمایه‌گذاری در عرصه‌های مختلف صنعتی، کاهش رشد نقدینگی و رشد صادرات اشاره کرد.

شعبانی موثقی با اشاره به اینکه رسانه‌ها به بخش‌هایی که در کشور رشد کرده باید ویژه بپردازند افزود: یکی از اقدامات خوب دولت تسهیل صدور مجوز کسب و کار، تقویت نظام مالیاتی و جلوگیری از فرار‌های مالیاتی است که در استان ما هم به وقوع پیوسته است.

امام جمعه همدان تصریح کرد: یکی دیگر از اقدامات خوب دولت در حوزه رفع تنش‌های آبی صورت گرفته و در استان ما بالغ بر ۱۰۰۰ میلیارد برای انتقال آب هزینه شد که در اسرع وقت باید به بهره‌برداری برسد. 

او با بیان اینکه توجه ویژه به مسکن یکی دیگر از موارد خوب این دولت است، البته نیاز به عملیاتی شدن بیشتر دارد ادامه داد: در استان همدان نیز با مشکلاتی در این حوزه مواجه بودیم که بخشی از آن حل و فصل شده است، ضمن اینکه باید با مراقبت از باغات و زمین‌های کشاورزی در این زمینه تدبیر شود.

شعبانی تصریح کرد: ۶۰۰ قطعه زمین در شهر قهاوند آماده شده که بر اساس قانون جمعیت جوانی برای افرادی که سه فرزند بیشتر دارد، به صورت رایگان اختصاص یابد.

او با بیان اینکه افزایش فروش نفت و گاز را با وجود تحریم‌ها داشتیم گفت: بیش از یک‌میلیون و ۶۰۰ هزار بشکه نفت با وجود عدم امضای رجام فروخته می‌شود.

امام جمعه همدان با تاکید بر اینکه دشمن به دنبال این بود که فروش نفت ایران به صفر برسد تصریح کرد: ارتباطات برون‌مرزی و منطقه‌ای، حل مشکل بین ایران و عربستان، عضویت در سازمان همکاری شانگهای، عضویت در بریکس که ائتلاف اقتصادی بین قدرت‌های غیر غربی است؛ که رقیب جدی اقتصادی برای امریکا و قدرت‌های غربی به شمار می‌رود را باید به فال نیک گرفت.

وی با بیان اینکه این عضویت نشانه شکل‌گیری نظم جدید تمدنی، خنثی‌کننده تحریم‌ها، فراهم سازی زمینه‌ها برای حذف دلار، تسهیل تبادلات بین المللی و زمینه‌ساز تحولات اقتصادی در کشور است افزود: البته ارتباط خوب دولت با مجلس و همکاری نمایندگان در این دستاورد‌ها نقش داشته است.

شعبانی با اشاره به اینکه در این هفته یک‌هزار طرح در استان به بهره‌برداری می‌رسد تصریح کرد: دولت در عرصه‌های کلان اقتصادی پرتلاش بوده و قدردان هستیم.

او با بیان اینکه لازم است دولت در زمینه حفظ ارزش پول ملی تلاش بیشتری کند ادامه داد: مساله کنترل نوسانات قیمت‌ها، اجاره‌بها، بورس و حل مشکلات معیشتی نیاز بیشتری به برنامه‌ریزی و نظارت دارد و از دولت انتظار بیشتری در این زمینه می‌رود.

امام جمعه همدان با بیان اینکه در عرصه کلان زحمات بیشتری رخ داده است گفت: پرداخت بدهی‌هایی که از دوران گذشته باقی مانده و توسط دولت پرداخت شده بسیار مهم است و هم اکنون نیز در حال تسویه شدن است، اما مردم انتظار دارند مشکلات معیشتی آن‌ها حل شود.
او با اشاره به در پیش بودن اربعین افزود: بالغ بر ۱۲۰ موکب در استان همدان فعال است که نشان دهنده اهمیت اربعین حسینی برای مردم دارد.

برچسب ها: نماز جمعه ، نخبگان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.