امام جمعه مشهد گفت: مردم باید ثبات معیشتی داشته باشند و دولتمردان وظیفه دارند برای رفع مشکلات مردم به ویژه مشکلات معیشتی آنان تلاش کنند.

آیت الله سیداحمد علم الهدی در خطبه‌های نمازجمعه امروز مشهد در جوار بارگاه منور رضوی، افزود: مردم نباید از نظر معیشتی با تاکید امام جمعه مشهد بر رفع مشکلات معیشتی مردممشکلات مختلف دست و پنجه نرم کنند و دولتمردان باید علاوه بر توجه به رشد و پیشرفت در عرصه‌های علمی و اقتصادی، برای رفع مشکلات معیشتی جامعه هم اهتمام ویژه داشته باشند.

نماینده، ولی فقیه در خراسان رضوی در ادامه اظهار داشت: صنعت دفاعی، موشک‌ها و صنایع نظامی ما آمریکا را به موضعی کشانده است که آن‌ها دیگر حرفی از گزینه‌های نظامی و حمله به ایران نمی‌زنند.

امام جمعه مشهد با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در دیدار با فرماندهان سپاه پاسداران که فرمودند به قله‌ها نزدیک شدیم، افزود: این قله‌ها به حوزه‌های اقتصادی، فناوری، نظامی و علمی برمی‌گردد و پیشرفت در صنایع دفاعی یکی از قله‌هایی بود که به آن نزدیک شدیم و در آینده نزدیک آن را فتح می‌کنیم.

وی تصریح کرد: آمریکا در این چهل سال درصدد بود تا نظام اسلامی را با عناوین مختلف مانند تهدید نظامی و تحریم اقتصادی و اجتماعی سرنگون کند، اما موفق نشد و نتوانست.

امام جمعه مشهد بیان کرد: در بحث جنگ اقتصادی، اکنون تحریم‌های تحمیل شده به کشور، قوت خودش رو از دست داده است، چرا که وقتی که ما در دو جریان قوی اقتصادی مانند پیمان شانگ‌های و بریکس عضو شدیم، دیگر تحریم‌های آمریکا نقشی ندارد.

آیت الله علم الهدی ادامه داد: هم اینک کشورمان با تعدادی از کشور‌های دنیا روابط اقتصادی قوی ایجاد کرده و این به علاوه توسعه یافتگی تجارت، باعث شده است تحریم‌های آمریکا بر اقتصاد کشور، بی اثر شود.


وی افزود: در مسئله جنگ فرهنگی که غرب چهل سال است آن را با ما شروع کرده است، انواع و اقسام بی بندوباری‌ها و مبارزات فرهنگی را انجام داد تا بتواند نظام اسلامی را از پای درآورد.


امام جمعه مشهد بیان کرد: در عرصه فناوری، زمانی که آمریکا تحریم‌ها را تحمیل کرد تصور داشت که ایران در هیچ حوزه‌ای توسعه نمی‌یابد و پیشرفتی حاصل نمی‌کند، اما این چنین نبود و ما در عرصه‌های علم، فناوری و دانش‌های روز به قله‌هایی بلند دست یافتیم؛ بطوریکه امروزه محصولات و فناوری‌های دانش بنیان به خارج از کشور صادر می‌شود و این به معنای پیشرفت و توسعه در این عرصه است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار