مراسم گرامیداشت یاد و خاطره فقیه مجاهد آیت الله حاج شیخ مرتضی بنی فضل در مسجد صاحب الامر (عج) تبریز برگزار شد.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان  گفت: شهدای محراب تبریز در خطبه‌های نماز جمعه خود یک دعای خاص داشتند که از خدا می‌خواستند هر بلایی انقلاب و امام خمینی و مردم را تهدید می‌کند از ان‌ها دور باشد.

 
آیت الله خاتمی  با بیان اینکه در دوران مبارزات قبل از انقلاب بسیاری از اعضای جامعه مدرسین، با فرمان امام خمینی (ره) به شهر‌های مختلف می‌رفتند تا ضمن نشر حقایق اسلام، مردم را از ابعاد مبارزه مطلع کنند گفت: یکی از آنان مرحوم آیت الله بنی فضل بود که به فرمان امام خمینی (ره) به تبریز امد و فعالیت‌های سیاسی خود را در قالب سخنرانی و برقراری ارتباط با مبارزان شدّت بخشید.

 اوافزود:دشمنان سال‌ها بود تبلیغ می‌کردند که مردم در عزای ابا عبدالله (علیه السلام) در ایام محرم شرکت نکنند درحالیکه بدوت حتی یک فراخوانی، کل ایران حسینیه شد و این محبت تا روز قیامت فراموش شدنی نخواهد بود

او  تصریح کرد: شهادت امام حسین (ع) و قلب مومن هرگز از هم جدا نمی‌شود، قلب ما کانون محبت امام حسین (ع) است و این سرمایه‌ای بزرگ برایمان است.

از مهم‌ترین فعالیت‌های سیاسی آیت الله مرتضی بنی فضل، برقراری ارتباط و هماهنگی با روحانیان و علمای مبارزآذربایجان – به ویژه شهید قاضی طباطبایی – بود که موجب شد وی، رابطه اصلی این دو گروه شناخته گردد.

گفتنی است؛ آیت الله بنی فضل در نهم شهریور ماه سال ۱۳۸۶ در تبریز چشم از جهان بست و پیکر مطهر او بنابروصیتش در بارگاه ملکوتی حضرت معصومه (س) در قم به خاک سپرده شد.

برچسب ها: یادواره ، فقیه مجاهد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.