مدیر نظارت و‌ارزیابی مواد و فراورده‌های دارویی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: مردم، کمبود‌ها دارویی، مغایرت قیمت داروها، نبودن مسئول فنی داروخانه و سایر مشکلات غذا و دارو را می‌توانند به سامانه تلفنی ۱۹۰ اعلام کنند.

 محمد مهدی واحدی  گفت: از ابتدای امسال تا کنون تعداد ۴۲۷تماس تلفنی با سامانه ۱۹۰ این معاونت مورد بررسی قرار گرفته است.
 
وی ادامه داد: از شهروندان درخواست می‌نماییم هرگونه سوال دارویی و شکایات خود را به سامانه تلفنی ۱۹۰ اطلاع داده تا توسط کارشناسان مربوطه پیگیری‌های لازم انجام گردد.

 محمد مهدی واحدی همچنین با بیان اینکه فعالیت داروخانه‌ها زیر ذره بین کارشناسان نظارت و ارزیابی مواد و فرآورده‌های دارویی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان نیز قرار دارد گفت: در ۵ماه نخست امسال بیش از ۲۰۰ مورد بازرسی از داروخانه‌ها و شرکت‌های پخش دارویی تحت پوشش دانشگاه توسط کارشناسان این معاونت به عمل آمده است .
 
به گفته واحدی در همین راستا ۲۰ تذکر به داروخانه و شرکت‌های پخش ارسال و تعداد ۲ داروخانه متخلف به تعزیرات حکومتی استان معرفی شدند.
 
مدیر نظارت و‌ارزیابی مواد و فراورده‌های دارویی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: بازرسی‌ها با هدف بررسی حضور مسئول فنی، گران فروشی، بررسی سامانه تیتک، کمبود دارویی، وجود اقلام فاقد برچسب اصالت سلامت کالا و قاچاق و وجود اقلام تاریخ گذشته در ۳شیفت صبح، عصر و شب توسط کارشناسان این معاونت به طور مستمر انجام می‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علی زارعی
۲۱:۰۶ ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
سلام تعرفه خدمات دارویی چگونه محاسبه می شود وقتی دارو را زبانی درخواست می‌کنیم و نسخه پیچ نه نسخه میخواند نه زحمت دیگر فقط دارو را تحویل می‌دهد آنوقت علاوه بر قیمت دارو یک هزینه اضافی بابت تعرفه خدمات دارویی میگیرن از هر مشتری در روز چند قلم میگیرن
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۱:۵۵ ۲۰ آبان ۱۴۰۲
سلام
وقت بخیر
متاسفانه بالغ بر چند روز است به هر داروخانه‌ای مراجعه می شود ،با نبودن شیر خشک ببلاک 3 مواجه هستم ... لطفاً در خصوص تامین شیر خشک کودکان با برنامه ریزی ،بازرسی و جدیت بیشتری اقدام فرمایید تا چنین مشکلاتی حداقل در خصوص مسائل مربوط به کودکان رخ ندهد ..خواهشمند است پیگیری نمایید تا هر چه زودتر ،مساله شیر خشک مرتفع گردد چه اینکه کودکان نیاز مبرم دارند و این نابسامانی و عدم توزیع شیر خشک یا حتی تخلف احتمالی برخی داروخانه ها در خصوص توزیع یا عدم توزیع ،و‌نبود نظارت مکفی ،که آیا واقعا شیر خشک موجود هست و داروخانه ها به هر دلیل، صرفا و به خاطر کمبود شیر خشک ،به اشخاص مد نظر خود ،خدمات رسانی میکند یا خیر ؟ یا به علت عدم توزیع و .....در نهایت ا این معظل ،گریبان کودکان را گرفته و و النهایه ،موجب سو تغذیه و خطر سلامت فیزیکی و.....کودک میگردد ...
لذا خواهشمند است نسبت به موضوع اعلامی موجود ،و رفع آن ،پیگیری مقتضی و تصمیم شایسته اخذ فرمایید تا مشکل شیر خشک ،که حال به هر علت بروز نموده است ، هر چه سریعتر مرتفع گردد .

با سپاس
۴۰۱/۸/۲۰
آخرین اخبار