سرپرست اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان اردبیل از جمع‌آوری ۵۴ مدرسه کانکسی، سنگی، سنگی و ملاتی در استان خبر داد.

احد شیرین‌نژاد گفت: در حال حاضر ۳۰۰ پروژه آموزشی، پرورشی، تربیتی و ورزشی در مناطق مختلف استان اردبیل با پیشرفت ۲۰ تا ۹۵ درصد در حال اجراست.

سرپرست اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان اردبیل  از هدایت خیرین برای ساخت مدرسه در چهار شهرستان با تراکم دانش‌آموزی بالا خبر داد و می‌گوید: به هیچ وجه خیرین ساخت و سازی را در روستا‌ها انجام نمی‌دهند چرا که ما در شهر‌های اردبیل، پارس‌آباد، مشگین‌شهر و اصلاندوز با کمبود فضای آموزشی روبه‌رو هستیم و باید این کمبود به همت خیرین و ساخت فضا‌های آموزشی جدید جبران شود.

به گفته او، برای جمع‌آوری مدارس کانکسی و سنگی با تعداد دانش آموز بالای ۱۰ نفر اقدامات خوبی در قالب طرح شهید پناهی آغاز شده و ما در استان ۴۴ مدرسه کانکسی و سنگی را در این ارتباط در مرحله جمع‌آوری داریم.

شیرین‌نژاد افزود: در قالب طرح شهید آرشام جمع‌آوری مدارس سنگی و ملاتی نیز با تراکم ۱۵ نفر دانش‌آموز در اولویت است که در این حوزه نیز ۱۰ واحد آموزشی سنگی و ملاتی در استان واقع شده که با همکاری قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) نسبت به برچیدن این مدارس اقدامات خوبی آغاز شده است.

او به طرح شهید عجمیان نیز اشاره کرد و گفت: در قالب این طرح زیباسازی و نشاط‌آفرینی فضا‌های آموزشی در اولویت است که در ۷۱ محله کم برخوردار استان اجرا می‌شود و در مجموع سهمیه استان ۳۵۰ واحد آموزشی است تا شاداب‌سازی و رنگامیزی مدارس به انجام برسد.

شیرین‌نژاد در ادامه اظهار داشت: در بحث استانداردسازی ۳۴۰ کلاس درس نوسازی مدارس ورود پیدا کرده و توانسته‌ایم در این کلاس‌های درسی بخاری‌های گازی را جمع‌آوری و سیستم گرمایشی استاندارد را راه‌اندازی کنیم.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.