مدیر جهاد کشاورزی شهرستان هرسین گفت : امسال نسبت به مدت مشابه پارسال در موضوع گندم ۱۸۶ درصد افزایش برداشت داشته ایم.

سیامک الیاسپور مدیر جهاد کشاورزی شهرستان هرسین با اشاره به سطح زیر کشت گندم و جو در سطح شهرستان گفت : در سال زارعی جاری سطح زیر کشت گندم در مجموع کشت‌های آبی و دیم ۱۱۷۸۰ هکتار بوده که از این میزان ۴۶۰۸۰ تن برداشت شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان هرسین افزود: امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل در موضوع گندم ۱۸۶ درصد افزایش برداشت داشته ایم.

وی با اشاره به سطح زیر کشت محصول جو در شهرستان هرسین تصریح کرد: در مجموع کشت‌های آبی و دیم سطح زیر کشت جو در شهرستان ۷۰۱۰ هکتار بوده که از این میزان ۱۲۶۳۰ تن برداشت شده است و نسبت مدت مشابه سال قبل حدود ۷۰ درصد افزایش برداشت داشته ایم.

الیاسپور با اشاره به پرداخت مطالبات کشاورزان در شهرستان اظهار داشت: با پیگیری‌های صورت گرفته تا کنون ۷۰ درصد کل مطالبات کشاوزان هرسینی پرداخت شده است و مابقی تا پایان شهریور ماه پرداخت می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان هرسین در بحث حمایت‌های صورت گرفته از کشاورزان در بحث کاشت، داشت و برداشت افزود: کلیه نهاده‌های شیمیایی جهت تغذیه، مبارزه با آفات و علف‌های هرز در اختیار کشاورزان منطقه قرار گرفته است و کارگاه‌های آموزشی در این خصوص برگزار شده است.

وی تصریح کرد: محصولات آبی در قالب کشاورزی قراردادی و محصولات دیم در قالب طرح جهش تولید توسط کارشناشان مربوطه به صورت کامل پشتیبانی شده است .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.