معاون رئیس‌جمهور در امور مجلس گفت: عضویت جمهوری اسلامی ایران در سازمان‌های بین‌المللی شانگهای و بریکس، آغاز ورود به دروازه‌های پیشرفت در بخش‌های مختلف است.

سیدمحمد حسینی در آیین آغاز عملیات اجرایی مرتفع‌ترین برج دوقلوی استان (دکوسنتر)، بیان کرد: طی ماه‌های اخیر، رویه و نگاه متفاوت و خاص دولت سیزدهم منجر به عضویت در سازمان‌های بین‌المللی شانگ‌های و بریکس شد.

او افزود: عضویت جمهوری اسلامی ایران در شانگهای و بریکس منجر به تحولات قابل توجهی در حوزه سیاسی و اقتصادی کشورمان خواهد شد.

معاون رئیس‌جمهور در امور مجلس ادامه داد: موضوع اتصال راه‌آهن شمال - جنوب کشورمان علاوه بر اینکه برای ایران یک امر مهم و استراتژیک است، برای کشور‌های منطقه هم یک مسئله مهمی محسوب می‌شود که منجر به سرمایه‌گذاری کشور‌های مذکور در این ابرپروژه خواهد شد.

حسینی تصریح کرد: فاز ۱۱ پارس جنوبی پس از تعلل ۲ دهه‌ای، با روی کار آمدن دولت سیزدهم به‌شکل ویژه در دستور کار دولت و متخصصان ایرانی وزارت نفت قرار گرفت و روز گذشته این پروژه با حضور رئیس‌جمهور به بهره‌برداری رسید.

او اظهار کرد: برای بسیاری از کشور‌ها و متخصصان حوزه نفت و گاز، بهره‌برداری پروژه با همت نخبگان ایرانی قابل توجه است چراکه در گذشته بهره‌برداری و فعالیت این پروژه را در گره رفع تحریم‌ها و ورود شرکت‌های خارجی می‌دانستد.

معاون رئیس‌جمهور در امور مجلس گفت: علی‌رغم مشکلات و تنگنا‌های موجود، طی ۲ سال اخیر اقدامات بسیار گسترده‌ای در سطح کشور انجام شده و در حوزه عمرانی، استان‌ها به کارگاه‌های کوچک و بزرگ تبدیل شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.