مدیرعامل شرکت گاز استان اردبیل گفت: در هفته دولت امسال زمینه بهره‌مندی ساکنان ۳۵ روستای این استان از گاز طبیعی فراهم می‌شود.

میرسعید سیدمتین به افتتاح ۱۲ پروژه گازرسانی در هفته دولت اشاره کرد و گفت: تاکنون افتتاح پروژه‌های گازرسانی به ۳۵ روستای استان به دبیرخانه بزرگداشت هفته دولت اعلام شده که انتظار می‌رود به‌واسطه بهره‌برداری از این پروژه‌ها ۴۵۶ خانوار روستایی و ۱۰ واحد صنعتی از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند شوند.

مدیرعامل شرکت گاز استان اردبیل می گوید: برای گازرسانی به این روستاها در شهرستان‌های اردبیل، بیله‌سوار، کوثر، گرمی، نیر و خلخال ۳۶۵ میلیارد ریال هزینه شده است.

او حجم عملیات شبکه‌گذاری برای بهره‌مندی ۳۵ روستای استان را ۸۸ کیلومتر ذکر کرد و گفت: به‌رغم اینکه در برخی از نقاط با توجه به صعب‌العبور بودن مناطق عملیات شبکه‌گذاری به سختی و با هزینه بیشتر انجام شد ولی با توجه به رویکرد محرومیت‌زدایی دولت سیزدهم ارائه خدمات زیربنایی به مناطق محروم در اولویت کار شرکت گاز استان قرار گرفته است.

سیدمتین می گوید: این شرکت در کنار گازرسانی به روستاهای مرزی استان که جزو مناطق کمتر برخوردار از خدمات رفاهی هستند، گازرسانی به پاسگاه‌های مرزی همجوار را نیز در اولویت قرار داده و در هفته دولت امسال پنج پاسگاه مرزی نیز در نقاط صفر مرزی شهرستان‌های گرمی، پارس‌آباد و بیله‌سوار از گاز طبیعی بهره‌مند خواهند شد.

مدیرعامل شرکت گاز استان اردبیل در ادامه از افتتاح پنج پروژه گازرسانی به پاسگاه‌های مرزی در شهرستان‌های گرمی، پارس‌آباد و بیله‌سوار خبر داد و افزود: حجم عملیات شبکه‌گذاری به پاسگاه‌های ساری‌بلاغ، بهرام‌آباد، فیروزآباد، ظهوری و ارکک قویون بیش از ۳۱ کیلومتر است که با ۸۵ میلیارد اجرایی شده است.

او ارائه خدمات به مرزبانان غیور و حافظان امنیت کشور در پاسگاه‌های مرزی را اولویت شرکت گاز دانست و اظهار داشت: پروژه‌های گازرسانی به پنج پاسگاه مرزی با منابع داخلی شرکت اجرایی شده است.

سید متین همچنین گفت: توسعه شبکه گازرسانی در شهرک‌های صنعتی و ارائه خدمات پایدار از دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی است و اقدامات خوبی در این زمینه در استان اردبیل انجام شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.