همزمان با هفته دولت، پنج دستگاه ام آر آی پیشرفته استان چهارمحال و بختیاری راه اندازی شده است.

ارسلان خالدی‌فر رئیس دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری در آیین بهره‌برداری از دستگاه ام آر آی بیمارستان آیت‌الله کاشانی شهرکرد به مناسبت هفته دولت گفت: پنج دستگاه ام آر آی پیشرفته برای استان خریداری و در این مدت فعال شد.

وی افزود: قبل از دولت سیزدهم تنها یک دستگاه ام آر آی در استان فعال بود که این مسئله باعث طولانی شدن زمان انجام معاینات ام آر آی و مراجعه بیماران به استان‌های همجوار و تحمیل هزینه بالا به بیماران شده بود.

خالدی‌فر اظهار کرد: راه‌اندازی و تجهیز، دستگاه ام آر آی یکی از آرزو‌های دیرین مردم چهارمحال و بختیاری بود، که امروز بیمارستان آیت‌الله کاشانی شهرکرد به عنوان بیمارستان اورژانسی و مرکز تصادفات استان، به این دستگاه پیشرفته مجهز شد.


بیشتر بخوانید


وی ادامه داد: این دستگاه از پیشرفته‌ترین مدل دستگاه ام آر آی دنیاست که کیفیت بالا برای تصویربرداری دارد.

محمد علی دیانی مدیرگروه رادیولوژی دانشگاه علوم پزشکی چهارمحال و بختیاری گفت: این دستگاه از پیشرفته‌ترین دستگاه‌های دنیاست که تصویربرداری از قسمت‌های مختلف مغزی، ستون فقرات، شکم و لگن و اندام‌ها در مقاطع مختلف با آن قابل انجام است.

وی افزود: پیش از این بیماران بستری در این بیمارستان برای دریافت خدمات ام آر آی به بیمارستان هاجر منتقل می‌شدند و با راه‌اندازی این دستگاه زمان انجام معاینات برای بیماران بستری کاهش و از اعازم به بیمارستان هاجر جلوگیری می‌شود.

دیانی اضافه کرد: برای خرید این دستگاه پیشرفته ۷۰ میلیارد تومان هزینه شده است.

وی ادامه داد: در فاز نخست با فعال شدن این دستگاه، خدمات‌دهی به بیماران بستری در این بیمارستان امکان پذیر است و از ماه آینده نیز در فاز دوم با به‌کارگیری بخش‌های پشتیبانی و نیروی انسانی و تجهیزات، فاز بیمارستان سرپایی فعال می‌شود و به بیماران سرپایی نیز خدمات ام آر آی ارائه خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار