مدیرکل بهزیستی لرستان گفت: ۸۵۶ واحد مسکونی در راستای حمایت از افراد تحت پوشش این نهاد در دولت سیزدهم به مددجویان تحویل داده شده است.

همایون عمودی زاده بیان کرد: به منظور حمایت و رفع مشکلات مددجویان این نهاد با خدمات ارزنده دولت سیزدهم ۸۵۶ واحد مسکونی با اعتبار ۹۰۰ میلیارد ریال کمک بلاعوض به افراد تحت پوشش بهزیستی این استان تحویل شده است.

وی اظهار داشت: همچنین تاکنون ۴۷۰ میلیارد ریال ودیعه مسکن بلاعوض و ۴۰۰ میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه بانکی به مددجویان این نهاد پرداخت شده است.

مدیرکل بهزیستی لرستان با اشاره به گستردگی خدمات این نهاد به مددجویان تاکید کرد: هم اکنون ۱۷۰ فعالیت در بهزیستی تحت پوشش قرار دارد و تلاش می شود با ارایه با کیفیت این خدمات به مددجویان در راستای حمایت و توابخشی افراد تحت پوشش استان اقدام شود.

عمودی زاده با اشاره به اجرای طرح های خودکفایی و اشتغالزایی مددجویان بهزیستی لرستان در دولت سیزدهم یادآور شد: ۲ هزار و ۸۰۳ فرصت شغلی در این راستا با اعتباری بالغ بر ۲ هزار و ۹۳۰ میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه بانکی و ۱۱۰ میلیارد ریال کمک بلاعوض جهت بیمه خویش فرمایی و کارفرمایی مددجویان در استان ایجاد شده است.

وی به پرداخت مستمری زنان سرپرست خانوار در استان نیز اشاره کرد و گفت: ۹ هزار زن سرپرست خانوار براساس بعد خانوار از مقرری مستمری نهاد بهره مند شده اند، همچنین در این مدت تمام ۱۰ هزار نفر پشت نوبیتی دریافت مستمری نیز تحت پوشش قرار گرفته اند.

مدیرکل بهزیستی لرستان در خصوص توانمندسازی شغلی زنان سرپرست خانوار ادامه داد: با پرداخت سرمایه کار بلاعوض به مشاغل فردی برای ۵۰۰ نفر از زنان سرپرست خانوار، ۱۵ گروه همیار و پرداخت بلاعوض با ایجاد مشاغل گروهی و تسهیلات قرض الحسنه بانکی ایجاد اشتغال شده است.

عمودی زاده گفت: با حمایت های دولت سیزدهم در راستای کمک به زنان سرپرست خانوار سه هزار و ۳۰۰ زن سرپرست خانوار از طریق صندوق‌های بیمه ای مورد حمایت قرار گرفته اند.

منبع: ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.