روند احیای کارخانه های راکد با تلاش های دولت شتاب گرفته است و کارخانه هایی که تا دیروز ورشکسته بودند امروز به فکر صادرات هستند.

محسن محمدی شرکت سرمایه گذاری صنایع عمومی تامین گفت:  اخیرا مقام معظم رهبری فرمایشاتی امیدبخش با این مضمون که به قله‌ها نزدیک شدیم و نباید خسته شویم، داشتند که همکاران ما در صنایع عمومی تامین اجتماعی هم سعی کردند با همین روش و منش عمل کنند و تلاش شبانه روزی داشتند برای اینکه بتوانند تولید را به حداکثر برسانند و بیشتری ارزش افزوده را داشته باشند؛ بیش از ۱۵۰۰ نفر کارگر در شرکت‌های تابع مشغول فعالیت هستند.

محمدی افزود: یکی از بخش‌هایی که عمده فعالیت‌ها در حوزه زراعت و دامپروری است که به صورت مستقیم به امنیت غذایی کشور و مردم گره خورده است.

وی عنوان کرد: با توجه به جنگی که در سال‌های اخیر افتاد، کشور‌هایی که امنیت غذایی را جدی نمی‌گرفتند به این موضوع پی بردند که باید بدون وابستگی به کشور‌های دیگر، غذای ضروری مردم خود را تامین کنند؛ اگر غذای مورد نیاز مردم به صورت سالم تهیه شود، خیلی از مشکلاتی که گریبان گیر سیستم درمانی کشور می‌شود، از بین می‌رود، بنابراین ما در هلدینگ صنایع عمومی تامین با یک تیر دو نشان می‌زنیم؛ اول اینکه امنیت غذایی کشور را تامین می‌کنیم و دوم اینکه از اثرات منفی تغذیه ناسالم جلوگیری می‌کنیم و کمک می‌کنیم تا بار بزرگی از سیستم درمانی کشور برداشته شود و به صورت غیر مستقیم، سازمان تامین اجتماعی کمتر تحت فشار قرار بگیرد.

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری تامین گفت: بنا داریم در یک دوره ۵ ساله، تولید شیر خام خود را به ۵۰۰ هزار تن برسانیم و بعد از آن در یک برنامه ۱۰ ساله، تولیدات خود را به ۱ میلیون تن شیر افزایش داده و بعد از آن گسترش زنجیره در حوزه فرآوری محصولات لبنی را در دستور کار خود داریم.

محمدی افزود: در شرکت شیر خشک بروجرد که در سال گذشته اولین سال تولید خود را سپری می‌کرد توانستیم تولیداتی داشته باشیم که بخشی از آن‌ها وارد بازار داخل و بخش دیگری از آن‌ها به بازار‌های خارجی صادرات شد و در سال جاری هم افزایش تولید قابل توجهی خواهیم داشت و این شرکت با حداکثر ظرفیت خود، تولید را ادامه خواهد داد.

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری صنایع عمومی تامین در ادامه گفت: دو شرکت سرمایه گذاری که از گذشته راکد بودند، احیا شدند؛ یکی از آن‌ها شرکت کارتن البرز بود که تامین کننده کارتن محصولات شرکت پارس بود، به صورت نیمه تعطیل و زیان‌ده در آمده بود که پس از احیا توانست در یک سال، بیش از ۱۶ میلیارد تومان سود ایجاد کند؛ شرکت دیگر هم که تولید لوله‌های انتقال آب را برعهده داشت که در سال‌های گذشته به صورت تعطیل در آمده بود که با تلاش‌ها این شرکت به تولید برسد و قرارداد‌های خود را با کیفیت مناسب تحویل کارفرما دهد.

محمدی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری و تغییرات اخیر ادامه داد: این اتفاقات نمادی است برای اینکه خواسته رهبر انقلاب را به سهم خود به مرحله اجرا بگذاریم.

وی افزود: در راستای توسعه دامپروری‌ها چند مزرعه را در سال ۱۴۰۱ تکمیل کردیم که تکمیل فاز ۲ دامپروری ماکو در منطق آزاد ارس، تکمیل فاز ۱ دامپروری درگزین در استان همدان و تکمیل فاز ۱ دامپروری دلفان در استان لرستان بخشی از آن بود؛ ایجاد یک دامپروری جدید در شهرستان ملایر استان همدان، ایجاد یک مزرعه جدید در شهرستان کلیبر در استان آذربایجان شرقی هم در دستور کار امسال قرار دارد؛ همچنین دو شرکت ملارد شیر و گلدشت در حال توسعه هستند.

محمدی گفت: دو مجموعه مشکل ارزی داشتند که با حل شدن مشکل ارزی آنها، حدود ۱۰ میلیون یورو صرفه جویی ارزی انجام دادیم و در کنار این موضوع برای تامین مالی شرکت ها، با توجه به کمبود نقدینگی در کشور، توانستیم به وسیله بازار سرمایه، مولد سازی دارایی ها، نظام بانکی و سایر روش ها، بیش از ۵ برابر تامین مالی داشته باشیم.

وی افزود: در حوزه دامپروری سال گذشته ۷ درصد و در ۴ ماه ابتدایی امسال ۱۶ درصد رشد تولید داشتیم و تمام تلاش خود را می‌کنیم تا موضوع تولید را به نحو احسن ارتقا دهیم و معتقدیم با هر موضوعی که تولید را تضعیف می‌کند مقابله کنیم، چون وقتی تولید تقویت شود، شرایط پیشرفت فراهم و اشتغال هم تا حدی کم و بخش قابل توجهی از مشکلات اقتصادی حل خواهد شد؛ به همین منظور رشد تولید را جهاد می‌دانیم و آن را شبانه روزی دنبال می‌کنیم.

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری صنایع عمومی تامین در ادامه با اشاره به اشتغال‌زایی شرکت‌های تابع هلدینگ صنایع عمومی تامین اظهار کرد: از طریق توسعه تولید بیش از ۱۵۰ نفر به صورت مستقیم مشغول به کار شدند و بنا داریم این موضوع را بیش از گذشته دنبال کنیم؛ با استفاده از شرکت‌های دانش بنیان توانستیم برخی موارد مانند سیستم عامل تلویزیون‌های هوشمند را بومی سازی کنیم.

وی در همین زمینه ادامه داد: در حوزه دانش بنیان کار‌های جدی‌ای را دنبال کردیم و قرارداد‌ها و برنامه‌های عملیاتی را در حوزه‌های کشت هیدروپونیک، تولید دام اصلاح نژاد شده سیستانی، بهره گیری از تکنیک‌های به روز IVF، تولید دستگاه تصفیه هوا و عینک درمان تنبلی چشم به امضا رساندیم و همکاری‌های خوبی با مراکز معتبر دانشگاهی مانند دانشگاه شریف، دانشگاه تهران، بنیاد ملی نخبگان، پژوهشگاه‌های مرتبط با وزارت علوم و وزارت جهاد داریم که اگر نتیجه‌ای داشته باشد، اطلاع رسانی می‌کنیم.

محمدی با اشاره به مسئولیت‌های اجتماعی هلدینگ صنایع عمومی تامین گفت: در حوزه مسئولیت اجتماعی با آموزش پرسنل و جوانان و ایجاد مراکز برای کارآموزی و توانمندسازی علاقمندان در حوزه صنعت و دامپروری در مناطق محروم فراهم کنیم؛ همچنین سعی در حوزه آموزش و ارتقاء دانش پرسنل داشتیم که این موضوع در تولید هم تاثیرگذار خواهد بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار