رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سنندج، از افتتاح سه واحد اقامتگاه بوم‌گردی با سرمایه‌گذاری بالغ بر ٦ میلیارد و ٧٠٠ میلیون تومان در این شهرستان خبر داد.

امیر صادقی  رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سنندج در آیین افتتاح سه واحد بوم‌گردی روستا‌های این شهرستان که با حضور فرماندار سنندج و جمعی از مسئولان برگزار شد، گفت: اقامتگاه‌های بوم‌گردی چند سالی است که در روستا‌های استان کردستان به‌ویژه شهرستان سنندج پذیرای مسافران و گردشگران داخلی و خارجی است.

او با بیان اینکه اولین اقامتگاه بوم‌گردی استان در سال ۱۳۹۶ در روستای دولاب سنندج راه‌اندازی شد، اظهار کرد: پیش از افتتاح واحد‌های بوم‌گردی در (روستا‌های میانه، آویهنگ و گلین) ٢٨ واحد بوم‌گردی در روستا‌های سنندج وجود داشت که امروز با افتتاح این واحدها، تعداد آن‌ها به ٣١ باب می‌رسد.

صادقی زمینه اشتغال‌زایی در این اقامتگاه‌ها را ٦ نفر به‌صورت مستقیم عنوان کرد و افزود: راه‌اندازی اقامتگاه‌های بوم‌گردی می‌تواند موجب توسعه گردشگری و رونق اقتصادی در روستا‌ها شود.

او عنوان کرد: امید است فعالان این صنعت ضمن ترسیم برنامه‌های مطلوب و ارائه خدمات کیفی، تلاش کنند آداب و رسوم، فرهنگ محلی، طبیعت بکر، جاذبه‌های روستایی، صنایع‌دستی، غذا‌های سنتی و آثار تاریخی شهرستان را به بهترین نحو به گردشگران معرفی کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.