معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی خراسان رضوی گفت: خراسان رضوی بعد از استان‌های خوزستان و فارس قطب سوم کشاورزی کشور است.

غلامحسین ساربان معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی خراسان رضوی گفت: خراسان رضوی بعد از استان‌های خوزستان و فارس با ۶.۵درصد وسعت کشاورزی قطب سوم کشاورزی کشور است.

او با بیان سال گذشته برای اولین بار در تولید پسته رتبه اول کشور را کسب کردیم افزود: در محصولات باغی از نظر سطح، حائز رتبه دوم کشور و از نظر تولید، حائز رتبه ششم کشور هستیم و این هم از آن جهت که محصولات شاخص استان از جمله زعفران و پسته عملکردی به کیلوگرم دارند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی خراسان رضوی ادامه داد: ۷۶ درصد زعفران تولیدی کشور در خراسان رضوی تولید می‌شود همچنین پسته به شدت رو به توسعه است سطح باغات پسته به ۱۲۱ هزار هکتار رسیده است.

ساربان بیان کرد: سطح باغات دیم و آبی انگور در استان ۳۰ هزار هکتار است و انگور به عنوان چهارمین محصول کشاورزی استان درآمد سرشاری برای باغداران دارد.

او با بیان اینکه مهمترین محصول زراعی که نقش شاخصی در تامین امنیت غذایی ایفا می‌کند گندم است تصریح کرد: در خراسان رضوی ۱۲۷ هزار هکتار گندم آبی و ۱۲۰ هزار هکتار گندم دیم کشت می‌شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی خراسان رضوی گفت: تاکید کرد: در پنبه مقام اول تولید کشور را داریم از ۱۰۰ هزار هکتار مزارع پنبه کشور ۲۵ هزار هکتار در خراسان رضوی کشت شد و ۵۶ هزارتن پنبه تولید شد که بالغ بر ۲۵ درصد تولید کشور را تامین می‌کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار