معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی مشهد از آغاز فرایند توزیع واکسن آنفلوآنزای ایرانی در داروخانه‌های مشهد از هفته آینده خبر داد.

 حسن وکیلی معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: با توجه به فرا رسیدن فصل پائیز و شیوع بیماری‌هایی مانند سرماخوردگی و آنفلوآنزا، معاونت درمان دانشگاه همانند سال‌های گذشته از مردم می‌خواهد تا با تزریق به موقع واکسن آنفلوآنزا، خود را ایمن سازی کنند.

او افزود: بر همین اساس، طی یک هفته آینده یا حداکثر ۱۰ روز پیش رو، فرایند توزیع واکسن ایرانی آنفلوآنزا در داروخانه‌های سطح شهر مشهد آغاز خواهد شد و متقاضیان می‌توانند این واکسن را تهیه کنند.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: در حال حاضر کمبودی در تامین حداکثری این واکسن در مشهد نداریم و شهروندان مشکلی در خرید نخواهند داشت.

وکیلی بیان کرد: تمامی گروه‌های در معرض خطر مانند کودکان، افراد سالمند و زنان باردار در اولویت دریافت واکسن خواهند بود.

او در مورد قیمت و برند این واکسن در مشهد تصریح کرد: آخرین بررسی‌ها نشان می‌دهد که قیمت احتمالی این واکسن ۲۶۰ هزار تومان است و با برند ایرانی «فلوگارد» در دسترس مردم خواهد بود. در مورد واکسن‌های خارجی و احتمال توزیع آن نیز تاکنون هیچ یک از مقامات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در این باره اظهار نظری نکرده اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار