مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی گفت: در دولت سیزدهم ۶۲ سایت جدید توسعه تلفن و اینترنت پرسرعت همراه برای برقراری پوشش در ۱۲۱ روستا احداث شده است.

 بهی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی در نشست خبری دستگاه‌های اجرایی استان که همزمان با هفته دولت به میزبانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی گفت: تاکنون ۸۰ درصد روستا‌های بالای ۲۰ خانوار استان به شبکه ملی اطلاعات متصل شده‌اند و اکنون ۹۴ درصد روستا‌های ۲۰ خانوار امکان مکالمه تلفنی را دارند. 

او با اشاره به اینکه در دولت سیزدهم ۶۲ سایت جدید توسعه تلفن و اینترنت پرسرعت همراه برای برقراری پوشش در ۱۲۱ روستا احداث شده که اعتباری آن بالغ بر ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال است. افزود: همچنین در ۲ سال گذشته ۱۱۲ سایت تلفن همراه تکنولوژی نسل چهار برای اتصال ۱۶۲ روستا به شبکه ملی اطلاعات و بهره‌مندی این روستا‌ها از اینترنت پرسرعت همراه با اعتباری بالغ بر ۲ هزار و ۴۶۴ میلیارد ریال ارتقا یافت.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی بیان کرد: در دولت سیزدهم سه رویکرد توسعه شبکه ملی اطلاعات، دولت هوشمند برای نخستین بار و توسعه اقتصاد دیجیتال در راستای حمایت از ایده‌ها و فعالان این حوزه اولویت شد.

او با بیان اینکه ۳۱ شهر خراسان جنوبی از اینترنت پرسرعت بهره‌مند شده‌اند، اظهار کرد: در دولت سیزدهم هشت سایت همراه اول و ۱۶ سایت ایرانسل در سطح استان نصب شده است.

بهی همچنین با اشاره به اینکه ۷۰ کیلومتر فیبرنوری با اعتبار ۸۰ میلیارد تومان در بیرجند در دست اجرا است ادامه داد: اجرای ۴۵۸ کیلومتر شبکه فیبرنوری امسال در دستور کار قرار گرفته که تا پایان سال سه هزار و ۵۰۰ خانوار در ۴۰ روستا از آن برخوردار می‌شوند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی هم گفت:در دولت سیزدهم ۴۲ اثر منقول و غیر منقول ثبت آثار ملی شده و ۱۹ تعیین حریم نیز انجام شده است.

 شاهوردی افزود: در ۲ سال گذشته ۵۰ اثر و بیش از ۷۰ بنای تاریخی از محل اعتبارات استانی و ملی مرمت شده است.

او با اشاره به اینکه پرونده ثبت جهانی چهار کاروان سرای استان در یونسکو قرار دارد اظهار کرد: برای بازدید از آسباد‌های خراسان جنوبی هم به زودی ارزیابان یونسکو وارد استان خواهند شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی افزود: در حوزه چاپ ۶ مقاله و سه کتاب مرتبط با حوزه میراث فرهنگی همکاری شده است.

او گفت: گرم‌ترین نقطه زمین هم سال گذشته به نام ریگ یلان دهسلم نهبندان به ثبت رسید.

شاهوردی اضافه کرد: بیش از ۸۵ مجوز در حوزه بوم‌گردی‌های خراسان جنوبی تاکنون صادر شده که بیشتر آن مربوط به دولت سیزدهم است و همه شهرستان‌های استان را پوشش می‌دهد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی عنوان کرد: بیش از ۲ هزار مجوز در حوزه صنایع دستی از ابتدای دولت سیزدهم صادر شده که نشان از نگاه ویژه به این حوزه دارد.

او افزود: ۷۰ بازارچه با بیش از ۳۰۰ غرفه نیز در ایام خاص برای عرضه صنایع دستی راه اندازی می‌شود که مورد استقبال مسافران و گردشگران بوده است.

شاهوردی ادامه داد: اعتبارات امسال میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان به ۳۷۰ میلیارد ریال رسیده که از ابتدای دولت سیزدهم ۲۱۹ درصد رشد نقدینگی را داشته‌ایم.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی یادآور شد: ۶۰۰ میلیارد ریال از محل سفر رئیس جمهور مصوبه داشتیم که ۱۴۵ میلیارد ریال سال گذشته تخصیص یافت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.