همزمان با هفته دولت ۱۴۸ طرح بخش کشاورزی با بیش از ۸۲۰ میلیارد تومان هزینه، در استان اصفهان به بهره برداری رسید.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان اصفهان گفت:از این تعداد، ۵۵ طرح در بخش آب و خاک و امور فنی مهندسی، ۴۹ طرح در بخش تولیدات گیاهی، ۱۴ طرح در بخش منابع طبیعی و آبخیزداری، ۹ طرح در بخش تعاون روستایی و هفت طرح در بخش دام و طیور و آبزیان است.


مهرداد مرادمند افزود: همچنین هفت طرح در زمینه عشایر، پنج طرح در بخش تحقیقات کشاورزی، یک طرح در بخش دامپزشکی و یک طرح مرتبط با صنایع کشاورزی از دیگر برنامه‌های افتتاح شده در هفته دولت در استان اصفهان است.


او  اضافه کرد: با بهره‌برداری از این طرح‌ها زمینه ایجاد اشتغال پایدار برای بیش از ۵۶۷ نفر و تثبیت اشتغال بیش از ۲۳۲ نفر فراهم و پنج هزار و ۷۹۷ خانوار بهره‌بردار از این طرح بهره‌مند شده اند.


آنطور که رئیس سازمان جهادکشاورزی استان گفته اصفهان با داشتن افزون بر ۵۷۰ هزار هکتار زمین کشاورزی، پنج درصد از مساحت استان و سه و نیم درصد از زمین‌های کشاورزی کشور را به خود اختصاص داده که سطح زیر کشت محصولات زراعی این استان هم ۲۸۰ هزار هکتار، وسعت باغ‌ها ۸۵ هزار هکتار و گلخانه ها، دو هزار و ۷۰۰ است.


هم اکنون استان اصفهان در تولید گوشت قرمز رتبه دوم و در تولید تخم مرغ و شیرخام رتبه اول کشور را دارد و در مجموع ۱۵ درصد محصولات دامی کشور را تأمین می‌کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.