معاون علمی و فناوری رئیس جمهور گفت: رویداد نکست با هدف تشویق شرکت‌ها برای نگرش بلند‌نظرانه‌ به آینده کشور و سرمایه گذاری برای آینده خطرپذیر برگزار می‌شود.

روح الله دهقانی فیروزآبادی معاون علمی فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری گفت: یکی از موضوعات جدی در معاونت علمی ایجاد توازن و تناسب معاونت علمی بین شرکت‌های دانش بنیان است. ابعاد و اندازه شرکت‌ها و توجه به زمان فعالیت آن‌ها یعنی یک نگاه به زمان گذشته و یک نگاه به زمان حال است که متوازن بوده و در دو زاویه به آن توجه می‌شود.

او افزود: امروزه شاهد به ثمر نشستن تلاش‌هایی هستیم که ۳۰ سال پیش آغاز شده است و کشوری که میخواهد در حوزه علم و فناوری الگو باشد باید برای آینده برنامه داشته باشد.

دهقانی بیان کرد: بحث رویداد نکست با هدف تشویق شرکت‌ها برای نگرش بلند‌نظرانه‌ به آینده کشور و سرمایه گذاری برای آینده خطرپذیر و ذهنیت شرکت‌ها  برای نگرش در آینده ترغیب کند، برگزار می‌شود. این رویداد نکست در نظر دارد با جوایز فناوری از الان به محصول و فناوری دانش چند سال آینده فکر کنند.

دهقانی در این نشست گفت: یکی از بزرگترین افتخارات کشور، شرکت‌های هستند که تلاش‌های زیادی انجام داده، اما این تلاش‌ها کمتر لمس می‌شود! امروز در کشور با توجه به تحریم‌های ظالمانه‌ای که بر علیه ایران وجود دارد دانشمندانی در آزمایشگاه و شرکت‌ها با تولید دارو‌های مورد نیاز کشور فضا را طوری رقم زدند که تحریم‌ها خیلی احساس نشود.

او تصریح کرد: همه برنامه‌های معاونت علمی از جمله رویانو، نکست، برنامه‌های معاونت در حوزه تعاملات خارجی، نظام جدید ارزیابی و ... یک هدف اصلی دارد و آن این است که در زیست بوم دانش‌بنیان بایستی حمایت متوازن داشته باشیم.

معاون علمی رئیس‌جمهور گفت: شرکت‌ها به سه دسته نوپا نوآور و فناور تقسیم می‌شوند. یک موضوع مهم آن است که ما نباید از آینده شرکت‌ها غافل شویم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار