بخشدار مرکزی بافق گفت: روستای خوسف و بشکان، مشکل آب شرب داشتند که در رایزنی با سنگ‌آهن و مجتمع فلات مرکزی، هفته‌ای سه سرویس آب به آن‌ها تعلق می‌گیرد.

رحیمی پور بخشدار مرکزی بافق در بازدید از روستا‌های الحاقی بافق همزمان با هفته دولت گفت: یکی از مناطق محروم گود گینستان است که عمده مشکل مردم بحث آب و قنوات است. 

او افزود: یک سری بودجه از سمت جهاد کشاورزی تخصیص پیدا کرده است تا ۷۰۰ متر از کانال‌های آب روستای رضوان و ۳۰۰ متر از کانال آب روستای حسین آباد ترمیم و وارد شبکه شود.

رحیمی پور گفت: این بازدید‌ها باهدف تخصیص اعتبار به مناطق روستایی کمتر توسعه یافته انجام می‌شود. 

طالبی مدیرکل دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری یزد نیز در این بازدید گفت: حدود چهار هزار و ۳۰۰ روستا در کل استان وجود دارد که ۳۷۴ روستا دارای دهیاری است و بیش از هزار و ۲۳۴ نفر اعضای شورا هستند.

او تصریح کرد: از سال ۱۴۰۱ به بعد باتوجه به قانون جدید امور مالیاتی کشور، تخصیص اعتبارات و واریز آن بر اساس شاخص جمعیت تعریف می‌شود. 

طالبی بیان داشت: قبل از سال ۱۴۰۱، سهم ۳۰ درصد از ارزش افزوده اعتبارات به حساب دهیاری‌ها واریز می‌شد و ۷۰ درصد به حساب شهرداری‌ها که از سال ۱۴۰۱ به بعد این سهم براساس جمعیت روستایی استان، ۱۴/۶ درصد است. 

او خاطرنشان کرد: نسبت واریزی اعتبارات برای پروژه‌های عمرانی و کمک عمرانی، از نصف ۳۰ درصد نیز کاهش پیدا کرد، اما با کمک و همیاری خود مردم و صنایع و معادن، میزان این کاهش کمتر شد و به حدود ۱۸ درصد رسیده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.