همایش بین‌المللی گردشگری با حضور روسیه و کشور‌های مستقل مشترک المنافع مهرماه امسال در مازندران برگزار می‌شود.

صادق برزگر مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران در جمع فعالین بخش خصوصی از برگزار همایش بین‌المللی گردشگری با حضور روسیه و کشور‌های مستقل مشترک المنافع  در مهرماه امسال در استان خبر داد و گفت: این همایش در تاریخ سوم تا پنجم مهرماه هم‌زمان با روز جهانی گردشگری به میزبانی شهر بابلسر و هتل میزبان این شهر برگزار می‌شود.

او با بیان اینکه محوریت این همایش با توجه به ظرفیت‌های فراوان مازندران، در حوزه گردشگری تندرستی خواهد بود، افزود: دفاتر خدمات سیاحتی، راهنمایان گردشگری باید برای حضور این گروه‌ها تور تعریف کنند و جاذبه‌های گردشگری، میراثی و صنایع فاخر دستی مازندران را به این کشور‌ها نشان دهند.

برزگر گفت: هدف و تلاش همه ما در این همایش دست‌یابی به بازار روسیه و کشور‌های حوزه سی آی اس است و برنامه‌ریزی‌ها باید در حول محور حضور گردشگران این کشور‌ها در مازندران باشد.

او با بیان اینکه در این همایش سه روزه، نمایشگاهی از توانمندی‌های مازندران برپا می‌شود، افزود: در برنامه‌ریزی‌های خودمان هم تور بازدید و هم نشست‌های تخصصی B۲B داریم که بخش خصوصی و دولتی دو کشور با هم تبادل نظر خواهند کرد.

کشور‌های مستقل مشترک‌المنافع (به اختصار C.I.S.) اتحادیه‌ای شامل برخی از جمهوری‌های مستقل اتحاد جماهیر شوروی سابق است که سال ۱۹۹۱ شکل گرفت و جمهوری آذربایجان، ارمنستان، ازبکستان، بلاروس، تاجیکستان، روسیه، قرقیزستان، قزاقستان، مولداوی عضو اصلی این اتحادیه، ترکمنستان به عنوان عضو همکار و افغانستان و مغولستان عضو ناظر آن هستند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.