معاون سلامت و توانمندسازی اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران از اجرای ۸ کلان برنامه سلامت محور در بنیاد شهید خبر داد.

محمد میرزابیگی معاون سلامت و توانمندسازی اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: دو اقدام مهمی که در حوزه نظام سلامت بنیاد شهید رخ داده است، مبحث ادغام حوزه سلامتی و اجتماعی و ساختار شبکه ای و تشکیلاتی برای عمل به ساختار اداری در ۳ بخش شورای سیاست گذاری سلامت، قرارگاه ملی مسکن و ستاد ملی کارآفرینی و اشتغال است.

وی افزود: سلامت جامعه هدف بنیاد شهید یک برنامه بین بخشی است که ۱۷ وزارتخانه درگیر آن هستند و مسکن، رفاهیات و اجتماع در سلامت اهمیت دارد و برخورداری اجتماعی، اقتصادی، روانی و رفاهی در سلامت تأثیر گذار است.

میرزابیگی گفت: ساختارهای حوزه سلامت نیاز به بروزرسانی دارد و خدمات و مراقبت‌های سلامت و سالمندی به ۳ روش مستقیم، غیر مستقیم و ستادی و نظارتی خواهد بود.

وی در خصوص مسکن گفت: قرارگاه مسکن با رویکرد بین بخشی جهت استفاده از امتیازات طرح جهش ملی مسکن و متمرکز کردن امتیازات قانونی ایثارگران است.

معاون سلامت و توانمندسازی اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران در خصوص اشتغال گفت: ستاد ملی کارآفرینی و اشتغال با تفکیک موضوع کارآفرینی و اشتغال در نظر گرفته شده است‌ و همچنین اهداف ما تأمین سلامت جامعه نگر و خانواده محور ایثارگران است و اجرای نظام ارجاع و پزشک خانواده بومی شده و بروز شده در بنیاد شهید با رویکرد افزایش رضایتمندی مدنظر است.

وی گفت: سطح بندی نظام خدمات سلامت در حال اجرا است و پوشش همگانی خدمات سلامت و دسترسی آسان از برنامه‌های این معاونت است.

میرزابیگی گفت: در حال حاضر پایش‌های عمومی و تخصصی انجام می‌گیرد که در گذشته اشکال داشت یکی اینکه از اطلاعات پایش در ادامه استفاده نمی‌شد و دیگری اینکه گسترده نبود.

معاون سلامت و توانمندسازی اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران از تکمیل پرونده سلامت الکترونیکی ایثارگران خبر داد و گفت: نرم افراز جامع سلامت ایثارگران مقدمات و زیر ساخت‌های آن در سال جاری تهیه شده است.

وی گفت: طرح دارورسان برای جانبازان ویژه (بستری در خانه) و مادران سالمند شهدا در تهران آغاز شده و بنا داریم در همه شهرها گسترش دهیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۱۸:۵۹ ۰۵ شهريور ۱۴۰۲
افرادی که سهام بانک دی دارندرابیمه کنیداقتصادبچرخه.
آخرین اخبار