استاندار فارس خواستار تولید بخشی از نوشت‌افزارهای ایرانی اسلامی در این استان شد و گفت: ما هم قطعا در این خصوص حمایت خواهیم کرد.

محمدهادی ایمانیه‌ در دومین روز از هفته دولت، در مراسم افتتاح دومین نمایشگاه نوشت‌افزار ایرنی اسلامی که در آستانه آغاز سال جدید تحصیلی، برپا شده است، حضور یافت.

او در حاشیه این رویداد، برپایی نمایشگاه نوشت افزار ایرانی اسلامی را نمونه کارهای فرهنگی ارزشمند دانست و گفت: استادان دانشگاه، مهندسان و پزشکانی که از همان ابتدا از نظر اعتقادی و هویت ملی و دینی باورمند شده و اعتقادات قوی تر و عمیق تری داشته باشند قطعا برای عمران و آبادی و توسعه کشور خودشان بیشتر تلاش خواهند کرد.

ایمانیه ادامه داد: آنها به جای اینکه کشور خود را رها کنند در آنجا می‌مانند و اگر هم به خارج می‌روند برای این است که بعد از مدتی با دست پرتر باز گردند و به کشور خودشان خدمت کنند.

استاندار فارس اظهار کرد: هر اقدام جدی عمرانی و توسعه‌ای که در کشور ما ایجاد شده به دست کسانی بوده که اعتقادات بیشتری به کشور و دین خود داشته‌اند.

ایمانیه ضمن تشکر از برگزار کنندگان نمایشگاه و دستگاه‌هایی که حامی برگزاری این نمایشگاه بودند، افزود: سال گذشته نیز شاهد برگزاری این نمایشگاه بودیم و مورد استقبال مردم استان و به ویژه شیراز نیز قرار گرفت.

او ادامه داد: با توجه به اینکه کودکان و نوجوانان بیشترین ارتباط را با نوشت افزار دارند توجه به این مبحث بسیار اهمیت دارد، چرا که که آنچه در ذهن آنها شکل می گیرد تا پایان عمر ماندگار خواهد بود و اگر یک اتفاق ناخوشایند در ذهن آنها شکل گیرد مدیریت و کنترل آن برای خانواده‌ها دشوار خواهد شد.

استاندار فارس گفت: بنابراین هم در مباحث فرهنگی و هم شکل‌گیری خانواده و استحکام خانواده و آنچه که ما از نظر عقیدتی به آن اعتقاد داریم اهمیت ویژه دارد.

ایمانیه در ادامه از برگزار کنندگان این نمایشگاه تقاضا کرد که آنرا به یک نمایشگاه دائمی تبدیل کنند و چنانچه برگزار کنندگان نمایشگاه تمایل داشته باشند که این نمایشگاه را در سایر شهرستان‌های استان نیز برپا کنند مدیران شهرستانی با آنها همکاری خواهند کرد.

استاندار فارس خاطرنشان کرد: همچنین انتظار است تولید قسمتی از نوشت افزارهای ایرانی اسلامی در این استان انجام شود و ما قطعا حمایت خواهیم کرد.

محمد یقینی دبیر مجمع نوشت افزار ایرانی نیز ضمن تشریح سابقه نمایشگاه مذکور گفت: این نایشگاه حدود ۱۰ سال است که در ایران راه افتاده است و از یک دهه پیش تا کنون با برگزاری آن سهم نوشت افزار ایرانی در سبد مشتریان به ۶۰ درصد رسیده است که بی گمان این اتفاق حاصل یک سری اقدامات فرهنگی از جمله نمایشگاه نوشت افزار بوده است.

او در باب نمایشگاه نوشت افزار ایرانی در شیراز گفت: جهت اینکه اقدامات انجام شده در راستای فرهنگ ایرانی اسلامی، به اطلاع مردم برسد نمایشگاه ایران نوشت که یک نمایشگاه ملی محسوب می‌شود در شیراز برگزار شد.

یقینی با بیان اینکه از سال گذشته نمایشگاه‌های استانی در کشور و در استان هایی، چون مشهد قم تبریز اهواز اصفهان یزد شیرازو... برگزار شده است، افزود: با توجه به تنوع اقلام، مردم می‌توانند نیازنوشت افزاری خود را در این نمایشگاه برطرف کنند.

به گفته یقینی در این نمایشگاه محصولاتی، چون خودکار، مداد پاککن، محصولات کاغذی، دفتر، کیف و جامدادی و... عرضه خواهد شد.

او در عین حال با بیان اینکه در آستانه خودکفایی در تولید نوشت افزارهستیم، اظهار داشت: با توجه به رویکردی که دنبال شده، در دهه جدید شاهد صادرات نوشت افزار به منطقه نیز خواهیم بود.

او در پایان تصریح کرد: این نمایشگاه در عراق برای دومین سال متوالی نمایشگاه برگزار شده و در سایر کشور‌ها همچون روسیه و افغانستان و ... نیز بازار سنجی‌ها انجام شده است.

همچنین محمد امین قربانعلی دبیر نمایشگاه ایران نوشت شیراز نیز با اشاره به نگاه عمیق نوشت افزار ایرانی به فرهنگ ایرانی اسلامی گفت: نوشت افزار ایرانی به نوعی جهان بینی و هویت دانش آموزان را شکل می‌دهد چراکه ۱۲ سال یک دانش آموز با آن سر و کار دارد ضمن اینکه در دانشگاه نیز نوشت افزار استفاده خواهد شد.

او افزود: نوشت افزار ایرانی به عنوان یک حلقه میانی مساله محور برای خانواده‌ها ذائقه سازی می‌کند تا ضمن ارائه فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی، ذائقه دانش آموزان را مبتنی بر فرهنگ خودمان بسازد.

قربانعلی با بیان اینکه این جشنواره یکی از مهم‌ترین رویداد‌های فرهنگی کشور است، اظهار داشت: امسال برای دومین بار شاهد برگزاری این نمایشگاه در شیراز هستیم.

او در مورد ساعت کار نمایشگاه نیز گفت: این نمایشگاه همه روزه از ساعت ده صبح تا ده شب میزبان علاقه‌مندان است و از خانواده‌ها انتظار داریم حتی اگر فرزند مدرسه‌ای ندارند از این نمایشگاه در راستای ترویج فرهنگ ایرانی اسلامی دیدن کنند و به اطلاع دیگران نیز برسانند.

قربانعلی در پایان با اشاره به اینکه پارسال استقبال بسیار خوبی از نمایشگاه انجام شده است، گفت: محصولات این نمایشگاه به صورت مستقیم از تولیدی‌ها تهیه می‌شود لذا با کم‌ترین سود به دست مردم می‌رسد که از نظر اقتصادی به نفع مردم است.

دومین نمایشگاه نوشت افزار ایرانی از سوم تا هفتم مهرماه جاری در خیابان مشیر شیراز، مجتمع تجاری فخرآباد از ساعت ۱۰ تا ۲۲ پذیرای بازدیدکنندگان خواهد بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار