ارتش اوکراین مدعی انجام عملیات ویژه پیاده‌سازی نیرو‌های خود در شبه جزیره کریمه شد.

روسیه در سال ۲۰۱۴ شبه جزیره استراتژیک کریمه را که میزبان ناوگان دریایی دریای سیاه این کشور بود در یک همه پرسی به خاک خود ضمیمه کرد. با این حال، با آغاز جنگ اوکراین در ۲۴ فوریه ۲۰۲۲ مقامات کی یف وعده داده اند علاوه بر بیرون راندن نیرو‌های روسیه از چهار منطقه شرقی (زاپروژیا، لوهانسک، دونتسک، و خرسون)، شبه جزیره کریمه را نیز بازپس گیرند. 

به گزارش الجزیره، مقامات آگاه اعلام کردند نیروی دریایی اوکراین و واحد اطلاعات ارتش طی عملیات ویژه در شب گذشته اقدام به پیاده سازی نیرو‌های نظامی خود در شبه جزیره کریمه کردند. 

یک فیلم کوتاه در این باره که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است نشان می‌دهد یک قایق کوچک موتوری در حال حرکت در نوار ساحلی کریمه در شب گذشته بوده است. سرویس اطلاعاتی وزارت دفاع اوکراین با انتشار این فیلم، از به اهتزاز درآمدن نمادین پرچم اوکراین در این منطقه خبر داد. 

این عملیات همزمان با سالروز استقلال اوکراین در ۲۴ اوت انجام شده است و به نظر می‌رسد هدف آن بیشتر تقویت روحیه ملی و انسجام داخلی بوده است. واحد اطلاعاتی ارتش می‌گوید این عملیات در غرب شبه جزیره کریمه که اکنون در دست نیرو‌های روسی است انجام شد. 

در بیانیه منتشر شده در این باره آمده است: واحد‌های ویژه ما موفق شدند در سواحل اولنیوکا و مایاک پیاده شوند. ما در این عملیات به تمامی اهداف خود رسیدیم. در این عملیات دشمن متحمل خسارات و تلفات انسانی شد و تجهیزات دشمن از سوی نیرو‌های ما منهدم گردید. در این عملیات پرچم کشور دوباره در شبه جزیره کریمه به اهتزار درآمد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۱ ۰۳ شهريور ۱۴۰۲
واویلا
خدا خودش به همه ما رحم کنه
آخرین اخبار