برای اولین بار در کشور ایستگاه‌های ورزش‌های صبحگاهی و عصرگاهی ویژه نابینایان و کم بینایان بصورت آزمایشی در شهر شیراز راه اندازی می‌شود.

محمدرضا جعفری در نشست هم اندیشی کمیته‌ها و هیات‌های ورزش‌های نابینایان و کم بینایان استان با بیان اینکه ورزش همگانی در واقع ورزش دسترس، ارزان و آسان است که اقشار مختلف بتوانند از آن بهره‌مند شوند گفت: توسعه ورزش همگانی جامعه نابینایان و کم بینایان استان فارس برای اولین بار در کشور ایستگاه‌های ورزش‌های صبحگاهی و عصرگاهی ویژه نابینایان و کم بینایان بصورت آزمایشی در شهر شیراز با همکاری هیات ورزش‌های همگانی استان فارس برگزار خواهد شد.

او گفت: نگاه جدید به ورزش نابینایان و کم بینایان در انجمن ورزش‌های همگانی نابینایان و کم بینایان صورت گرفته و ورزش همگانی را در غالب مسابقات مجازی به خانه‌های نابینایان و کم بینایان آورده ایم و در کنار آن برنامه‌های جمعی در نزدیک‌ترین پارک محله‌های محله با همکاری هیات ورزش‌های همگانی استان فارس و در نزدیک‌ترین محل سکونت عزیزان نابینا و کم بینا برگزار خواهد شد.

جعفری افزود: در جلسات متعدد و کارشناسی این طرح برای اولین بار در کشور و برای توسعه ورزش نابینایان و کم بینایان استان فارس اجرایی خواهد شد و افراد نابینا و کم بینا می‌توانند در کنار مردم به سهولت و دسترس و رایگان برای ارتقای سلامت جسمی خود ورزش کنند.

رئیس انجمن ورزش‌های همگانی نابینایان و کم بینایان استان فارس گفت: در ارزیابی‌های اولیه برای اولین بار در پارک جنت شیراز انجام شد علاوه بر روحیه نشاط و شادابی و ایجاد انرژی مثبت در این عزیزان، فاصله گیری از خانه و افسردگی‌هایی که غالب این عزیزان دارند، روحیه مشارکت اجتماعی، شناخت عموم مردم از مشکلات نابینایان و کم بینایان است و مهمترین مولفه جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی و روانی خواهد بود.

او گفت: برنامه‌های جدید و بانشاطی برای افزایش روحیه امید و نشاط در حال برنامه ریزی است که به اطلاع عموم خواهد رسید و از خیران درخواست کرد که به ورزش نابینایان و کم بینایان توجه ویژه‌ای داشته باشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.