نماینده صندوق اعتباری هنر در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: تاکنون چهار هزار و ۹۶ «هنر کارت» با هدف ساماندهی حمایت‌های دولت در این زمینه بین اعضای صندوق اعتباری هنر استان توزیع شده است.

محمد صفار نماینده صندوق اعتباری هنر در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی با اشاره به مزایای داشتن هنرکارت برای اعضای صندوق اعتباری هنر گفت: خدمات متنوعی در این کارت در نظر گرفته شده که شامل برخورداری از مراکز اقامتی و رفاهی و خدمات درمانی است، اما هنر کارت در واقع مدرک هویتی و صنفی افراد است، این کارت بارکد بین المللی داشته و معرف فعالیت افراد می‌شود.

او افزود: صندوق اعتباری هنر در راستای اهداف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مبتنی بر نظم بخشیدن به امور و ساماندهی حمایت‌های دولت از اصحاب فرهنگ و هنر شکل گرفته است.

نماینده صندوق اعتباری هنر در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی ادامه داد: صندوق اعتباری هنر از بدو تاسیس در سال ۱۳۸۳ در جهت ارائه حمایت‌ها به صورت متمرکز، مشخص و نظام‌مند به اصحاب فرهنگ و هنر تلاش داشته است و روز به روز نظام مندی و بروز رسانی آن در حال افزایش است.

صفر بیان کرد: شاخص حمایت‌های صندوق اعتباری هنر شامل بیمه اصحاب فرهنگ و هنر، بیمه تکمیلی، کمک مستمری، تسهیلات و هنرکارت است که به فراخور ظرفیت‌های هر استان اعضای این صندوق می‌توانند از حمایت‌های آن بهره‌مند شوند.

او تصریح کرد: چهار هزار و ۷۰۰ نفر عضو صندوق اعتباری هنر در استان خراسان رضوی هستند که بیش از ۲ هزار و ۶۰۰ نفر از آنان از خدمات بیمه پایه تامین اجتماعی بهره می‌گیرند، در این راستا عضو صندوق ۴۵ درصد از سهم بیمه را پرداخت می‌کند و باقی آن را وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی متقبل می‌شود.

نماینده صندوق اعتباری هنر در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی تاکید کرد: هزار و ۴۰۰ نفر از اعضای صندوق اعتباری هنر در خراسان رضوی به همراه خانواده یا افراد تحت تکفلشان از بیمه تکمیلی بهره‌مند هستند، این نوع برای اصحاب فرهنگ و هنر بین سنین ۴۵ تا ۷۰ سال بسیار مفید بوده و سهم قابل توجهی از هزینه‌های درمانی آنان را پوشش داده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.