مشهد نیازمند سهمیه دارویی بیشتر است

رئیس انجمن داروسازان خراسان رضوی گفت: کلانشهر مشهد نیازمند اختصاص سهمیه دارویی بیشتر به ویژه در روز‌های خاص سال است.

علی جعفری نژاد رئیس انجمن داروسازان خراسان رضوی گفت: هرچند هفت و نیم درصد سهمیه داروی کشور به مشهد اختصاص دارد، اما این سهمیه در روز‌های اوایل سال و روز‌های آخر ماه صفر باید افزایش یابد.

او در خصوص موجودی اقلام دارویی در خراسان رضوی افزود: وضعیت نسبت به گذشته بهتر شده است، اما کمبود‌های برخی اقلام دارویی همچنان ادامه دارد.

رئیس انجمن داروسازان خراسان رضوی ادامه داد: در حال حاضر شیر خشک مهمترین قلم دارویی است که در داروخانه‌ها با کمبود مواجه است و این مشکل باید چاره اندیشی شود.

 جعفری نژاد بیان کرد: اکنون بیشتر سرمایه داروخانه‌ها در دست شرکت‌های دارویی و سازمان‌های بیمه گر است.

او تصریح کرد: سرمایه داروخانه‌ها برای تامین دارو و بازپرداخت فاکتور‌های دارویی و چک‌هایی که به شرکت‌های دارویی داده اند، هزینه می‌شود و صاحبان داروخانه‌ها برای پیشگیری از چک‌های برگشتی، مجبور به دریافت تسهیلات با سود بالا هستند.

رئیس انجمن داروسازان خراسان رضوی با بیان اینکه از سال ۱۴۰۰ تاکنون ۲۵ درصد به تعداد داروخانه‌های مشهد اضافه شده است، تاکید کرد: در این مدت تعداد داروخانه‌های این شهر از ۶۰۰ به ۸۰۰ داروخانه افزایش یافته است.

جعفری نژاد اظهار کرد: ۲۰۰ داروخانه جدید به دلیل برداشتن ضابطه‌های مربوطه به تعداد داروخانه‌های مشهد افزوده شده است که رشد بی رویه داروخانه‌ها تبعات مختلفی در بردارد.

برچسب ها: داروسازی ، سهمیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.