مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی گفت: اعتبارات این مجموعه در حوزه‌های تملک دارایی و حمایت از سمن‌ها بیش از ۱۰۰ درصد افزایش یافته است.

فرخنده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی در نشست خبری دستگاه‌های اجرایی استان به مناسبت هفته دولت گفت: اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای این اداره کل طی ۲ سال فعالیت دولت سیزدهم ۱۰۷ درصد و اعتبارات فصل پنج مربوط به حمایت از سمن‌ها و تشکل‌ها نیز ۱۰۴ درصد رشد داشته است.

او افزود: در دور دوم سفر‌های استانی رئیس جمهور هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال سهم تملک دارایی به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اختصاص یافته که با پیگیری‌های لازم رقم خورده است.

فرخنده از رشد ۱۲۱ درصدی تحقق تعهد اشتغال در یک سال اخیر خبر داد و بیان کرد: ایجاد ۴۰ شغل در حوزه فرهنگی تعهد شده بود که در مجموع ۴۹ اشتغال ایجاد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی اظهار کرد: نقشه مهندسی فرهنگی استان در دست تدوین است و یک میلیارد و ۲۵۰ میلیون ریال اعتبار در شورای برنامه ریزی و توسعه استان برای آن پیش بینی شده است.

او از برگزاری رویداد ملی بزرگداشت ابن حسام خوسفی از شاعران بلندآوازه خراسان جنوبی در سال آینده خبر داد و تصریح کرد: شعبه انجمن آثار و مفاخر فرهنگی در استان امسال آغاز به کار کرد و چهار بزرگداشت مفاخر استان برگزار شد، ولی با توجه به مهجوریت ابن حسام خوسفی برگزاری رویداد ملی بزرگداشت این شاعر برنامه‌ریزی شده است.

فرخنده ادامه داد: اگر قرار باشد ارزیابی از مسئولان نظام صورت گیرد، بهترین ارزیابی را مردم و در رأس آن مقام معظم رهبری دارند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به این کلام رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه زنده کردن امید در مردم مهمترین توفیق دولت سیزدهم بوده است گفت: اخیراً مقام معظم رهبری در سخنرانی‌های خود فرمودند دولتمردان با اخلاص، شوق، توکل و همه توان کار می‌کنند و توصیه شده که به دولتمردان اعتماد شود.

او از تأیید ارتقای رتبه سه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی به ۲ خبر داد و گفت: در جذب اعتبارات نیز جزو استان‌های برتر هستیم و توجه به مناطق کم برخوردار در دستور کار قرار گرفته لذا امسال آموزش تئاتر با حضور ۲۵۰ نفر در حال برگزاری است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار