رییس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری، از آغاز تکمیل بیش از ۲۶ طرح تامین و انتقال آب از آغاز دولت سیزدهم در استان خبر داد.

حسین برزگر گفت: با توجه به همت دولت سیزدهم در تکمیل طرح‌های نیمه تمام، تعداد ۲۶ پروژه تامین وانتقال آب در سطح بیش از ۱۳ هزار هکتار از اراضی استان آغاز شد.

وی افزود: تعداد ۶ طرح تامین و انتقال آب دره گرم دشتک، دشت نساء اردل، گل سفید، سرتنگ محمود، آبشاران علیا و مورز به بهره برداری رسیده است و مابقی در مرحله اجرا و تکمیل می‌باشند.

برزگر اظهار کرد: تکمیل طرح تامین وانتقال آب سرچاه دوازده امام در سطح ۶۰۰ هکتار و دهکهنه روگر در سطح ۳۷۰ هکتار که ۱۵ سال بصورت راکد باقی مانده بود در این دولت با اختصاص اعتبارات دولتی وخصوصی رونق گرفت و در حال انجام است.


بیشتر بخوانید


وی با بیان اینکه، تامین و انتقال آب یکی از مهمترین سیاست‌های دولت در راستای حمایت از بخش تولید و کشاورزی است، اظهار داشت: در همین راستا ۲۸۰ میلیارد تومان از منابع ملی، استانی و سفر بابت سیاست حوزه آب و اجرای سامانه‌های نوین اختصاص یافته است.

وی، ادامه داد: سال قبل نیز هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی استان به سامانه‌های نوین آبیاری مجهز شد که بر اساس آن بهره‌وری فیزیکی آب در بخش کشاورزی به ازای هر مترمکعب آب به یک کیلو و ۶۰۰ گرم محصول افزایش یافت و تلاش می‌شود امسال این میزان به یک کیلو و ۸۰۰ گرم برسد.

وی بیان کرد: امسال اجرای ۲ هزار هکتار سامانه نوین آبیاری در چهارمحال و بختیاری هدف‌گذاری شده است که اعتبار مورد نیاز برای آن ۹۰ میلیارد تومان است و هم‌اکنون ۵۲ میلیارد تومان از اعتبارات سفر رئیس جمهور برای اجرای این طرح‌ها جذب شده و مابقی تا پایان سال تأمین می‌شود.

قابل ذکر است: پروژه‌های قابل افتتاح این سازمان در دولت سیزدهم که مناسبت‌های مختلف (هفته جهاد کشاورزی، هفته دولت و دهه مبارک فجر) افتتاح گردیده شامل ۲۳۹ پروژه (دولتی و خصوصی) با اعتبار ۷۲۴ میلیارد تومان می‌باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.