استاندار گیلان گفت: یک هزار و ۳۶۰ طرح با اعتبار بیش از ۴۰ هزار میلیارد ریال همزمان با هفته دولت در استان به بهره برداری می‌رسد.

اسدالله عباسی، استاندار گیلان امروز (چهارشنبه اول شهریور ماه) در نشست با خبرنگاران با گرامیداشت هفته دولت و یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر و همچنین شهدای عرصه اطلاع رسانی، اقدامات انجام شده در دولت سیزدهم را تشریح کرد.

او گفت: برای رفع آلودگی تالاب بندر انزلی و رودخانه‌های زرجوب و گوهررود کار‌های خوبی انجام شده است که امیدوارم در آینده نزدیک این ۲ رودخانه رشت از آلودگی پاک شود و تالاب هم سر و سامان یابد.

استاندار به شناسایی منابع آلودگی این ۲ رودخانه اشاره کرد و افزود: یکی از منابع آلودگی این رودخانه ها، محل دفن زباله در سراوان رشت بود که بهسازی این محل در حال انجام است و در زمان حاضر ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

به گفته عباسی، زندان لاکان رشت از دیگر منابع آلودگی رودخانه‌های زرجوب و گوهررود بود که تصفیه‌خانه فاضلاب زندان لاکان به بهره برداری رسید و این منبع آلودگی از بین رفت.

او تصریح کرد: شهرک صنعتی نیز از دیگر منابع آلودگی است که ۲۰ درصد کار در آن انجام شده است.

استاندار گیلان با بیان اینکه تصفیه خانه فاضلاب مسکن مهر نیز حدود ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، گفت: بر این اساس رفع تمام منابع آلودگی‌های رودخانه‌های زرجوب و گوهررود رشت و تالاب انزلی در حال انجام است.

افتتاح یک هزار و ۳۶۰ طرح همزمان با هفته دولت در گیلان

عباسی با اشاره به کار‌های انجام شده در موضوع تفکیک زباله از مبدأ و با بیان اینکه ۸۵۰ روستا در گیلان به عنوان روستای سبز هستند، افزود: شرکت کود آلی گیلان با ۴ خط پردازش زباله در حال فعالیت است.

او همچنین به اقدامات انجام شده در حوزه سلامت استان گیلان اشاره و تصریح کرد: تمام تلاش بر این است تا در شهر رشت بیمارستان جنرال داشته باشیم و در این راستا کار‌های خوبی انجام گرفته و اقداماتی در دست است.

ساخت حدود ۳۰ هزار واحد مسکونی در گیلان 

استاندار گیلان همچنین گفت: زمین برای ساخت حدود ۳۰ هزار واحد مسکونی در این استان آماده شده است که از بخش‌های خصوصی و پیمانکاران برای ساخت دعوت شده است.

افتتاح یک هزار و ۳۶۰ طرح همزمان با هفته دولت در گیلان

عباسی در بخش دیگری از سخنانش به کاهش نرخ بیکاری در گیلان اشاره کرد و افزود: در زمان حاضر نرخ بیکاری در استان ۶.۱ درصد است که از میانگین کشوری پایین‌تر است.

او مشارکت اقتصادی در گیلان را هم ۴۷.۲ درصد و بیشتر از میانگین کشوری و نرخ تورم در استان را ۴۵ درصد و کمتر از میانگین کشوری اعلام و تصریح کرد: این موارد بخشی از کار‌های انجام شده در طی فعالیت دولت مردمی و انقلابی سیزدهم است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
نوروزی
۰۷:۰۲ ۰۸ شهريور ۱۴۰۲
بیمارستان جنرال یعنی چی؟
چشم جلوداریان رو دور دیدید؟