مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین گفت: با همکاری شهرداری و دریافت کد نوسازی برای سند دار شدن ۲۰ هزار مسکن مهر و همه واحد‌های مسکونی احداث شده توسط تعاونی‌ها اقدام شده است.

عین الله کشاورز ترک مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین گفت: در آغاز هفته تعاون هستیم و تقارن هفته دولت و تعاون اتفاق مبارکی است که، چون با حکمرانی تعاون و مردم روبرو هستیم تعاون می‌تواند دراقتصاد نقش کلیدی ایفا کند و این موضوع به اثبات رسیده است. 

وی افزود: ساماندهی تعاونی مشکل دار در اولویت کاری قرار گرفت و امروز هیچ تعاونی مشکل دار نداریم و با افزایش نظارت کار‌ها حل شده است. 

وی اظهار داشت: بیش از ۲۰ هزار واحد مسکونی توسط تعاونی‌ها ساخته شده که هنوز سنددار نشده اند که در دستور کار قرار گرفته تا با تعامل شهرداری و دادن کد نوسازی فضایی برای سند دارشدن اقدام شود.

کشاورز ترک گفت: برای مسکن مهر هم با مصوبه جدید برای سند دارشدن اقدام کرده ایم و یا احیای اتحادیه مسکن مهر درصدد سند دار شدن همه منازل و واحد‌های ساخته شده توسط تعاونی‌ها در طرح مسکن مهر هستیم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین یادآورشد: تشکیل شورای توسعه تعاون در استان از دیگر کارهاست که با اجرای آن نقش تعاون برجسته خواهد شد. 

کشاورز ترک افزود: در استان قزوین توجه به تعاونی‌های سهامی عام و بزرگ مقیاس مورد توجه جدی لست که چهار تعاونی بزرگ در دستور کار قراردارد که تعاونی هتل آپارتمان قزوین الموت تنکابن، تعاونی کشت گلخانه با ۳۰۰ هکتار در شهرک نودهک، تعاونی سرمایه گذاری اتباع خارجی و تعاونی سهامی توسعه وقف استان قزوین در اولویت قرار گرفته و فعال شده است. 

وی گفت: اگر شرایط خوبی مهیا شود شهروندان آماده سرمایه گذاری در طرح‌ها هستند برای نمونه تعاونی عمران سازندگی برای راه اندازی شهرک انرژی شکل گرفته و اگر چالش‌ها در قانون گذاری و تسهیلات حل شود به دستاورد‌های خوبی می‌رسیم. 

کشاورز ترک بیان کرد: بازارچه تعاون و مشاغل خانگی از دیگر طرح هاست که یک قطعه زمین برای آن پیش بینی شده و این فضا می‌تواند اتفاق خوبی باشد و دو گروه نخبه برای طراحی ورود کرده اند و با مشارکت دفتر روستایی استانداری اجرایی می‌شود. 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین گفت: هوشمند سازی فعالیت‌های بخش تعاون از دیگر کارهاست تا اطلاعات کامل افراد ثبت شود و با نظارت دقیق‌تر بتوانیم از مشکلات بکاهیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار