سرپرست فرمانداری دشت آزادگان درنشست مشترک با مسئولان پایانه مرزی عراقی ارائه راهکار‌های لازم جهت تسریع در خروج زوار اربعین حسینی را بررسی کرد.  

رستم عیدی پور سرپرست فرمانداری دشت آزادگان گفت: نشستی با مسئولان عراقی در محل پایانه مرزی چذابه صورت گرفت، تبادل مشترک اطلاعات برای خروج زائران از ایران به کشور عراق، ارائه راهکار‌های لازم جهت تسریع در خروج زوار و همچنین حل مشکلات زوار اتباع خارجه که از این مرز تردد می‌کنند مورد بررسی قرار گرفت. 

او می‌گوید: در این دیدار مسئولان ایرانی و عراقی مصوبات و برنامه‌هایی که برای سفر اربعین درنظر گرفته‌اند و همچنین مشکلات و موانع موجود در تردد اتباع خارجی را ضمن بررسی با تفاهم فی ما بین مرتفع نموده و برعزم دو طرف بر تسهیل این سفر برای زائران تاکید کردند.

عیدی پور ادامه داد: پروژه‌های اربعین امسال در سه قالب اولویت‌دار، میان مدت و بلند مدت تقسیم شده و پروژه‌هایی مانند: درمانگاه‌ها، اورژانس و جاده‌های مواصلاتی اولویت دارند و موارد دیگر نیز برای میان مدت و بلند مدت به بهره‌برداری خواهند رسید.

 سرپرست فرمانداری دشت آزادگان گفت: هدف پیگیری راهکار‌های موثر برای به حداقل رسیدن معطلی زوار در مرز‌ها است و با بسیج کردن تمامی ناوگان حمل و نقل برای بحث جابجایی زائران در ایام اربعین سعی شده تا مشکلات حمل و نقل در اسرع وقت حل و فصل شود و با اشاره به تصویب گذرنامه جدیدی بین ۲ کشور ایران و عراق با عنوان اختصاصی زیارت اربعین، گفت: گذرنامه‌های خاص اربعین مخصوص کسانی است که فاقد گذرنامه بوده و در اربعین مشرف می‌شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار