استاندار کردستان گفت: تردد در مرز رسمی باشماق روان است و خدمت‌رسانی به زائران در این مرز بدون مشکل انجام می‌شود .

اسماعیل زارعی کوشا اظهار داشت: برای فراهم کردن زیرساخت‌ها در مرز باشماق، به برکت حضور زوار حضرت اباعبدالله الحسین (ع)، اقدامات منسجم و جهادی زیادی در در کمترین زمان ممکن انجام شده و خدمت‌رسانی بدون هیچ‌گونه مشکلی در حال انجام است.

استاندار کردستان با ابراز خرسندی از اینکه امسال برای نخستین بار استان کردستان برای مسیر تردد زائران اربعین انتخاب شده است، یادآور شد: از این ایام که متعلق به امام حسین (علیه السلام) بوده باید ضمن ادامه این راه، بیشتر در جهت تقویت وحدت شیعه و سنی بهره برد.

او با بیان اینکه امام حسین(ع) تنها متعلق به مسلمانان نیست بلکه همه آزادگان جهان به آن حضرت عشق می‌ورزند، گفت: نقاط اشتراک بین شیعه و سنی آنقدر فراوان بوده که جایی برای تفاوت‌ها نمی‌ماند و یکی از آن وجود مطهر اهل‌بیت نبوت به ویژه امام حسین (ع) است.

مرز باشماق مریوان از روز گذشته به روی زائران اربعین گشوده شد، این پایانه مرزی امسال برای اولین بار پذیرای زائران کربلای معلاست.

مسیر امن با آب و هوای خنک و پر جاذبه مرز باشماق مریوان از جمله دلایلی است که این مسیر را برای زائران اربعین حسینی مناسب و جذاب کرده است.

فاصله شهر مریوان تا مرز باشماق ۱۷ کیلومتر است و ناوگان حمل و نقل عمومی زائران را تا باشماق می‌رسانند.

با ورود زائران به خاک عراق، ماشین‌های حمل و نقل زائران را به شهر سلیمانیه برده و پس از اسکان و پذیرایی و توقفی در شهر کاظمین، به سمت نجف و کربلا حرکت خواهند کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.