رئیس دانشگاه خلیج فارس گفت: معاونت پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با ارسال نامه ای با ایجاد پردیس فناوری خلیج فارس با همکاری پارک علم و فناوری و این دانشگاه موافقت کرد.

محمد مدرسی رئیس دانشگاه خلیج فارس گفت: پردیس علم و فناوری خلیج فارس با همکاری دانشگاه و پارک علم و فناوری خلیج فارس و در پردیس ۲ این دانشگاه ایجاد می شود.

وی افزود: هدف از تاسیس این پردیس تحقق اولویت‌ها اجرای راهبردهایی چون توسعه، تکمیل و تقویت زیست بوم فناوری و نوآوری، آموزش، ترویج کارآفرینی و فرهنگ دانش بنیانی، بومی سازی، تجاری سازی فناوری و اشتغال آفرینی دانش بنیان، ماموریت گرایی و هدایت ظرفیت‌های فناورانه در حوزه های مزیتی استان در جهت رفع نیازها و حل مسایل کلان استان بوشهر و کشوراست.

رئیس دانشگاه خلیج فارس یادآورشد: کمک به توسعه اکوسیستم نوآوری استان‌ و ایجاد مراکز کارآفرینی و نوآوری و مراکز رشد و پردیس‌های فناوری از راهکارهای توسعه و تقویت زیست بوم فناوری و نوآوری استان است.

وی گفت: دانشگاه خلیج فارس دارای یک مرکز رشد، ساختمانی به ابعاد سه هزار و ۳۰۰ متر مربع که 40 شرکت دانش‌بنیان در آن مستقر است.

مدرسی تصریح کرد: همچنین، ۱۰ مرکز نوآوری، خانه خلاق و مرکز کارآفرینی نیز در این دانشگاه وجود دارد.

وی گفت: آزمایشگاه‌های دانشگاه خلیج فارس به عضویت شبکه ملی آزمایشگاه‌های علمی ایران در آمده و ۴۸ هسته و گروه علمی وپژوهشی نیز در این دانشگاه فعالیت می‌کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.