معاون میراث اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کاشان گفت: مرمت در یکی از حجره‌های فوقانی در تیمچه بخشی بازار کاشان متوقف شد.

معاون میراث اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کاشان با اشاره به توقف مرمت یکی از حجره های تیمچه بخشی بازار کاشان گفت:مالک این حجره از هفته قبل اقدامات مرمتی را بدون دریافت مجوز از اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شروع کرده بود و پس از ۲ بار اخطار با حضور نیرو‌های یگان حفاظت این اداره و نیروی انتظامی تعطیل شد.

عباس متولی افزود: هرچند تا کنون هیچ بخش تاریخی از این ملک تخریب نشده، اما مالک برای ادامه مرمت ملک خود باید از اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کاشان مجوز بگیرد.

او گفت: تیمچه و سرای بخشی قسمتی از بازار تاریخی کاشان و مربوط به دوره قاجار است و در این تیمچه بیشتر فرش دستباف خرید و فروش می‌شده است که  مرمت این تیمچه از سال ۱۳۹۷ آغاز شده و تاکنون نقاشی‌های تیمچه بخشی تکمیل شده، آواربرداری پشت بام آن هم توسط اداره میراث فرهنگی انجام شد، آواربرداری و سبک سازی همه قسمت‌های سرای بخشی هم انجام شده است.

متولی افزود: نیرو‌های یگان حفاظت اداره میراث اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کاشان همراه با کارشناس حفظ و احیای این اداره هر روز در بازار حضور یافته و از طرح‌های مرمتی ما سرکشی می‌کند.

وی افزود:تیمچه صباغ و آب انبار گذر نو از دیگر طرح‌های مرمتی اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کاشان است، بخشی از اقدامات مرمتی تیمچه صباغ هم آغاز شده و تلاش ما بر این است که مرمت این طرح‌ها تا سه سال آینده تکمیل شود.

منبع : ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.