مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری اصفهان گفت: مرمت سقف مجاور تیمچه دال خدجه در امتداد بازار قیصریه اصفهان آغاز شد.

محمدعلی ایزدخواستی مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری اصفهان اظهار کرد: بخشی از سقف یال شمال غربی چهارسوی بازار زرگر‌ها در ابتدای سرای چیت‌ساز‌ها و در امتداد بازار قیصریه، بعد از بارش برف و باران روز‌های پایانی دی شبانه فروریخت که سبب نگرانی علاقه‌مندان میراث فرهنگی شد.

او با تاکید بر اینکه پیش از این، مطالعات آسیب‌سنجی در بازار اصفهان انجام و هشدار‌هایی داده شده، تصریح کرد: در سریع‌ترین زمان ممکن کارگاه مرمت را تجهیز و داربست‌ها را نصب و پس از طی مراحل قانونی و دریافت مصوبه لازم مرمت را آغاز کردیم.

مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری اصفهان ادامه داد: موضوع دیگر در این مورد، وضع «تیمچه دال خِدجه» است که گفته می‌شود متروک ماندن آن باعث شده سقف این بخش از چهارسوی اول بازار چیت‌سازها، تخریب شود.

ایزدخواستی با بیان اینکه قرار شده اداره کل میراث اصفهان در درجه نخست، تکلیف قانونی مالکیت تیمچه را مشخص کند اظهار کرد: تیمچه‌ها مالکیت خصوصی دارند و فقط در صورتی که ملک مورد نظر، از نفایس میراثی شهر باشد و مالک توان مرمت را نداشته باشد می‌تواند بعد از طی مراحل قانونی به صورت مشارکت با سازمان نوسازی و بهسازی عملیات حفاظت و مرمت را انجام دهد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.