ایزدی گفت: در بارش‌های اخیر بام بازار قیصریه اصفهان دیر برف‌روبی و سبب شد که بخشی از آن فرو بریزد.

 مدیرکل میراث فرهنگی اصفهان، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان گفت: بخشی از یکی از سرا‌های بازار قیصریه در بارش های اخیر فرو ریخت؛ البته آن قسمت در گذشته کمی ترک داشت و در بنای جنبی آن هم بعضی کار‌های غیراصولی صورت گرفته بود که پرونده شکایتی در این خصوص در جریان است و  همین کار‌های غیراصولی باعث وارد شدن ضربه به آن قسمت و ایجاد ترک شده است.

علیرضا ایزدی ادامه داد: پس از بارش‌های اخیر دیر، برف‌روبی و موجب شد که بخشی از آن سرا فرو بریزد، اما خوشبختانه سازمان عمران شهرداری پای کار آمد و داربست‌ها را بست و طی چند روز آینده با اعتباری که شهرداری تامین می کند، این بخش مرمت خواهد شد.

او  در خصوص انتقاد برخی افراد به غیراصولی و غیرایمن بودن داربست‌ها برای مرمت سقف بازار قیصریه اظهار کرد: نصب داربست‌ها برای رعایت ایمنی و استقرار استادکار‌ها برای مرمت است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی  استان اصفهان گفت: مجموعه میراث فرهنگی وظیفه دارد برای حفاظت و حراست از بازار قیصریه اقدام کند، اما از کاسبان و بازاریان هم تقاضا داریم به وظیفه خود به عنوان مالک عمل کنند.

ایزدی از بازاریان خواست در صورت بارش های احتمالی، برف‌روبی پشت‌بام را در به تاخیر نیندازند و برای حراست و نگهداری بنا با اداره کل میراث فرهنگی استان همکاری کنند.

ایزدی اظهار کرد: فاجعه‌ای در انتظار بازار قیصریه نیست، برخی رسانه‌ها به اشتباه این موضوع را عنوان می‌کنند البته مباحثی راجع به کاروان‌سرای جنب این سازه در پشت بنا مطرح است که آن هم در حال پیگیری است، اما نقاط دیگر بازار  وضع بدی ندارد.

منبع:ایمنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۶ ۰۳ بهمن ۱۴۰۱
سلام ،

شکر خدایی که عذاب کافران را به تاخیر نیانداخت ،