علی رغم تحریم روسیه، امارات با خرید انرژی ارزان از این کشور و جذب سرمایه‌گذاران روس توانسته سود خوبی بدست بیاورد.

ورود سرمایه‌های روسیه به امارات و نیز عبور مقادیر بالای نفت و طلای روسی از طریق ابوظبی و رونق ناشی از خرید املاک دبی توسط خریداران روس منافع بسیاری برای امارات داشته است.

براساس گزارش وال استریت ژورنال، علیرغم محکومیت جنگ روسیه و اوکراین توسط امارات، این کشور مانند بسیاری از کشور‌ها عمده تحریم‌های امریکا و اروپا علیه شرکت‌ها و نهاد‌های روسیه را اعمال نمی‌کند و بلکه به این کشور در خارج کردن پول هایش و صادرات کالاهایش به بازار‌های جهانی کمک می‌کند.

وال استریت ژورنال افزود: گرمی روابط ابوظبی و مسکو، آمریکا را که شریک نزدیک در حوزه امنیتی امارات است را رنجانده، اما سرمایه‌های روسیه برای اقتصاد امارات بسیار مهم شده است.

بر اساس آمار‌های شرکت اطلاعات کالای «کپلر» صادرات تولیدات نفتی روسیه به امارات در سال گذشته با افزایش ۳ برابری به حجم بی سابقه ۶۰ میلیون بشکه رسید. صادرات نفت روسیه به عربستان هم به ۱۰۰ هزار بشکه در روز (بیش از ۳۶ میلیون بشکه در سال) رسید در حالی که این میزان در سال‌های قبل صفر بود.

این روند پس از آن افزایش یافته که روسیه فروش نفت به کشور‌هایی را که برای نفت روسیه سقف قیمت تعیین کرده بودند متوقف کرد و صادرات خود به هند و چین را به نحو چشمگیری افزایش داد. گزارش‌های غربی نشان می‌دهد که کشور‌های منطقه، به‌خصوص عربستان و امارات، از این نفت استفاده کرده‌اند.

بر اساس گزارش «اویل پرایس»، عربستان و امارات فرصت را برای واردات مشتقات نفتی روسیه و انبار کردن و صادرات مجدد آن مناسب دیده‌اند و تاکنون تلاش‌های امریکا برای پیوستن آن‌ها به کارزار تحریم‌های غربی علیه روسیه بی نتیجه بوده است. اطلاعات ترابری کشتی‌ها و خدمات کالا‌ها هم این گزارش‌ها را تأیید می‌کنند.

واردات دیزل و نفتا و نفت کوره عربستان و امارات از روسیه افزایش چشمگیری یافته و این در حالی است که هردوی این کشور‌های عربی ذخایر عظیم این مشتقات نفتی را دارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۷ ۳۱ مرداد ۱۴۰۲
امارات اندازه توالت ایرانی ها به کجا رسیدن و ما به کجا رسیدیم
از قدرت اول منطقه رسیدیم به دزدی از جیب مردم توی بورس
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۶:۴۸ ۳۱ مرداد ۱۴۰۲
دربین امارت نشینان امارات،موضع شیخ محمدنسبت به
دیگر امرا در رابطه با ایران نرم تر وبرحسن هم جواری
استوار بوده و بقیه هم چنان در پشت پرده ی توطءه و
تزویر دنباله رو آمریکا وصهیونندوجای پای آنها را همچون بحرین در خلیج فارس باز نموده و ثروت فراوانی در انرژی
برده وباز از سر سمت نمی گذرندکاش و ای کاش
نماد اقتصادیشان با موشک های یمن گوشمالی بشود
تا بدانند در روی یک پاشنه همیشه نخواهد چرخید.
آخرین اخبار