رییس اتاق اصناف مشهد گفت: هر واحد صنفی مشاور معاملات املاک که «سامانه معاملات املاک» را نصب نکرده و قراردادهای مرتبط با مسکن را بر طبق این سامانه تدوین نکند، اتاق نسبت به پلمب آن اقدام خواهد کرد.

هادی مخملی روز دوشنبه در نشست خبری پیرامون ساماندهی وضعیت مشاورین معاملات املاک گفت: در این راستا تاکنون پنج هزار و ۶۰۰ واحد مشاور معاملات املاک در مشهد سامانه مزبور را نصب کرده اند، ۱۳ منطقه در مشهد شناسایی و به ۲۷۰ بلوک قیمتی تقسیم بندی شده است که واحد‌های مشاور املاک بر اساس این سامانه و مناطق ثبت شده در آن اجاره مسکن را تعیین می‌کنند.

وی بیان کرد: براساس مصوبه شورای عالی مسکن، موجر‌ها مجاز هستند برای تمدید قرارداد با مستاجران فقط ۲۰ درصد افزایش را در نرخ اجاره بها اعمال کنند که صاحبان واحد‌های مشاور املاک نیز باید این موضوع را رصد کرده و طبق مصوبه عمل کنند.

رییس اتاق اصناف مشهد تاکید کرد: اجرای درست این قانون در وهله نخست مطالبه شهروندان را می‌طلبد، به این معنا که هر شهروندی به واحد مشاور معاملات املاک مراجعه می‌کند باید در ابتدا از مشاور بخواهد که همه قرارداد‌های اجاره اش از طریق سامانه انجام شود که اگر واحد صنفی متخلف باشد و سامانه معاملات املاک را نصب نکرده باشد، به اتحادیه گزارش دهد.

وی ادامه داد: در راستای عمل به مصوبات شورای عالی مسکن و کنترل بازار و همچنین ساماندهی واحد‌های صنفی بدون پروانه کسب در سطح این شهر، از ابتدای امسال تاکنون ۸۱۰ واحد صنفی مشاور معاملات املاک پلمب شدند.

مخملی افزود: در این زمینه ۲ هزار و ۵۵۰ مورد بازرسی از سطح این واحد‌ها انجام گرفت و در این مدت از واحد‌های صنفی که پلمب شدند، ۴۰۵ مورد رفع پلمب شده و ۲۵ مورد براساس ماده ۵۴۳ مجازات‌های عمومی به دادگاه معرفی شدند.

وی اظهار داشت: در خصوص ساماندهی و تنظیم بازار مسکن نیز گشت‌های مشترک اتاق اصناف با تعزیرات و اداره نظارت بر اماکن عمومی راه اندازی شده و به تخلفات واحد‌های صنفی بدون پروانه و صاحبان پروانه رسیدگی می‌کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.