ذوالجودی با اشاره به سخنان رئیس سازمان محیط زیست درباره دریای خزر گفت: روسیه پیام داده است که آماده همکاری بیشتر با ایران در زمینه این حوزه است.

آیین تودیع و معارفه مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمان امروز با حضور مجتبی ذوالجودی، معاون محیط زیست دریایی و تالاب‌های سازمان حفاظت محیط زیست کشور، علی بیگ زاده معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری کرمان، شهباز حسن پور نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

در این آیین مجتبی ذوالجودی، معاون محیط زیست دریایی و تالاب‌های سازمان حفاظت محیط زیست کشور با بیان اینکه سازمان محیط زیست به دنبال تعیین و ارائه راهکار برای توسعه همه جانبه کشور است، گفت: تلاش ما در این سازمان، همراهی با برنامه‌های دولت و سیاست‌های نظام است.

او با اشاره به مشکلات و مسائل محیط زیستی که در موضوع توسعه مکران وجود داشت، افزود: سازمان محیط زیست در این موضوع همراه شد و برای حل مشکلات راهکار ارائه کرد.

ذوالجودی با بیان اینکه در سازمان محیط زیست تقریبا همراه هستیم و معتقدیم خیلی از مشکلات محیط زیست را می‌توانیم از طریق تعامل با دیگر کشور‌ها و همکاری کشور‌های همسایه حل کنیم، بیان داشت: در کنار کار‌های حوزه محیط زیست، در حوزه دیپلماسی نیز موفق بوده‌ایم.

او با اشاره به سخنان اخیر رئیس سازمان محیط زیست کشور درباره دریای خزر، گفت: روسیه پیام داده که آماده همکاری بیشتر با ایران در زمینه مسائل این حوزه است.

در این جلسه شهباز حسن‌پور، نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تحریم‌های ظالمانه علیه کشورمان، گفت: دولت سیزدهم با همه فراز و نشیب‌ها و تحریم‌های ظالمانه علیه کشور، موفقیت‌های خیلی خوبی داشته است که از جمله آن ها می‌توان به عضویت در کنوانسیون‌های مختلف زیست محیطی دنیا اشاره کرد.

او  با بیان اینکه محیط زیست، پیشران مسائل اقتصادی کشور است و به شکل علمی، تخصصی و فنی اداره می‌شود، افزود: شاید در جایی به قوانین ایراداتی وارد باشد و اگر بخواهیم اقتصاد سبز داشته باشیم، تنها راه آن، توجه به محیط زیست است.

نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی افزود در قانون معادن به استانداران اختیار داده شده که برای هر معدن‌کار و صنعت‌گری که بخواهد برای بحث‌های محیط زیستی فعالیت داشته باشد تا ۲۰ درصد از تخفیف بهره‌مند شود.

 علی بیگ‌زاده، معاون استاندار کرمان نیز در این مراسم گفت: توجه به حفاظت از اکوسیستم‌های طبیعی کشور یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر است و مطالعه و بررسی در زمینه عوامل آلوده کننده آب و خاک، نگاه ویژه‌ای را می‌طلبد.

او افزود: در زمان فعلی مفهوم توسعه  دستخوش تغییرات ساختاری قرار گرفته و توسعه را مفهومی می‌دانند که به کیفیت زندگی مردم و همچنین محیط زیست بیشتر توجه کند.

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار کرمان تصریح کرد: برای دستیابی به توسعه پایدار در جامعه اسلامی باید بتوانیم در چارچوبی، منابع محدود و غیرقابل جایگزین را مدیریت کنیم و این راهی ندارد غیر از اینکه به حوزه محیط زیست توجه ویژه داشته باشیم.

او انتظارات مردم و جامعه را از محیط زیست مهم دانست و گفت: توجه به حفاظت از اکوسیستم‌های طبیعی کشور یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر است و مطالعه و بررسی در زمینه عوامل آلوده کننده محیط زیست در بخش آب و خاک، مواد زائد و آفت‌کش‌ها و مواد مسموم یک نگاه ویژه‌ای را می‌طلبد.

بیگ‌زاده با اشاره به اقتصادی بودن شعار سال گفت: موتور محرکه توسعه هر کشور تولید است، تولیدی که بتواند کشور را به خودکفایی و استقلال برساند، قابل رقابت با نمونه‌های خارجی باشد، تولید اشتغال کند و مطابق بر استاندارد‌های ملی و بین‌المللی باشد و بتواند ضوابط محیط زیستی را هم رعایت کند.

او بیان کرد: رسیدن به مهار تورم و رشد و تولید اشتغال راهی ندارد غیر از اینکه مطابق با موازین و شیوه‌نامه‌های خاص محیط زیست بوده و ایجاد امیدآفرینی در مردم کند.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری کرمان ضمن تبریک این انتصاب به حفاظت از نیروی انسانی در اداره کل حفاظت محیط زیست استان کرمان تاکید کرد و گفت: استان کرمان در تمامی مسائل زیست محیطی پایلوت است و اولین طرح‌های زیست محیطی در این استان اتفاق افتاده است.  

مجتبی نیک طبع، سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست استان کرمان ضمن تشکر از علی سلاجقه معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط کشور به دلیل اعتماد صورت گرفته و قدردانی از زحمات طالب خالویی در زمان تصدی مسئولیت گفت: امیدوار هستم با همکاری و مساعدت همکارانم در مجموعه محیط زیست استان و همراهی سمن‌ها و اصحاب رسانه به اهداف زیست محیطی مدنظر مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) جامه عمل بپوشانیم.

 در این مراسم با حضور معاون سازمان حفاظت محیط‌زیست، مجتبی نیک‌طبع به عنوان سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست کرمان معرفی و از خدمات طالب خالویی قدردانی شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.