فرماندار تربت جام گفت: کمبود معلم و فضای آموزشی در حوزه تعلیم و تربیت کماکان وجود دارد.

حسین جمشیدی فرماندار تربت جام گفت: کمبود معلم و فضای آموزشی درحوزه تعلیم و تربیت کماکان وجود دارد و باید درسال جاری از طریق استفاده از ساعات اضافه کاری به شاغلین، بازنشستگان و ورودی‌های جدید به میزان قابل توجهی کمبود‌ها جبران شود.

او افزود: در کنکور امسال ۶۰ رتبه زیر هزار توسط دانش آموزان تربت جام کسب شده است که ۱۸۰ درصد رشد را نسبت به سال گذشته نشان می‌دهد و این موفقیت‌ها نتیجه تلاش‌های دست اندرکاران حوزه تعلیم و تربیت، والدین و دانش آموزان است.

فرماندار تربت جام ادامه داد: در سطح کشور بیش از ۱۶۰ هزار ترک تحصیل داریم و در شهرستان تربت جام نیز به نسبت سایر شهرستان‌ها آمار بالاست.

جمشیدی بیان کرد: مسئولان ادارات و نهاد‌های شهرستان فقط رفع تکلیف نکنند و به آموزش و پرورش کمک نمایند تا این دانش آموزان به تحصیل بازگردند.

یدالله دامن پاک جامی مدیر آموزش و پرورش تربت جام در ادامه گفت: در سال تحصیلی جدید ۲۲۲ معلم و ۱۱۲ دبیر جذب آموزش و پرورش تربت جام می‌شوند و از طرفی برای جبران کمبود نیروی انسانی از اضافه کار شاغلین، نیرو‌های خرید خدمات و بازنشستگان استفاده خواهد شد که باز هم با کمبود فضای آموزشی و نیروی انسانی مواجه خواهیم شد.

او افزود: در سال تحصیلی جاری و امسال ۹۰ کلاس درس به آموزش و پرورش اضافه شده است و در هفته دولت مدرسه ۶ کلاسه روستای قلعه گک و زمین چمن مدرسه شهید عبادعسکری مورد بهره برداری قرار می‌گیرد و در اول مهر دبستان پسرانه و دخترانه شهید محسن فخری زاده در مسکن مهر افتتاح می‌شود.

مدیر آموزش و پرورش تربت جام ادامه داد: بر اساس دستورالعمل باید ۴۳ درصد دانش آموزان به رشته‌های مهارتی کارودانش هدایت شوند؛ از سویی مشکلات دانش آموزان روستایی و کلاس‌های درس مختلط به جهت کمبود فضای آموزشی و معلم و نرسیدن دانش آموزان به ظرفیت تشکیل کلاس تک جنسیتی در بعضی روستا‌ها وجود دارد.

دامن پاک جامی بیان کرد: با توجه به بازگشایی مدارس در اول مهر با کمک مردم، خیرین و گروه‌های جهادی در طرح شهید عجمیان، برخی مدارس رنگ آمیزی، ایمن سازی، آسفالت و میز و نیمکت‌ها بازسازی شدند.

او تصریح کرد: در پایه‌های تحصیلی ششم به هفتم و نهم به دهم، ترک تحصیل در بین دانش آموزان بر اثر مشکلات اقتصادی، دوری از شهر و ازدواج‌های زودهنگام دختران وجود دارد که با ایجاد خوابگاه در مرکز شهر این مشکلات رفع می‌شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.