ممنوعیت درج تُلرانس بر روی بسته بندی مواد غذایی/فرصت ۵ ماهه تولیدکنندگان برای رسیدن به شرایط استاندارد

مدیرکل استاندارد آذربایجان غربی گفت: تولیدکنندگان پنج ماه فرصت دارند تا تمهیدات لازم برای رسیدن به شرایط استاندارد را ایجاد کنند.

مدیرکل استاندارد آذربایجان غربی در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به نتایج اجرای طرح پایش کمی پیش بسته بندی فرآورده‌ها  در استان اظهار کرد: این طرح که از سال گذشته شروع شده است همچنان ادامه دارد و در این راستا بررسی کم‌فروشی احتمالی و الزامات برچسب‌گذاری فرآورده‌های تولیدی، همزمان با سراسر کشور در استان نیز در حال اجرا است.

وحید موسی‌پور افزود: پایش کمیت کالا‌های مورد استفاده عموم، به ویژه کالا‌های اساسی از اولویت‌های اصلی سازمان ملی استاندارد است و اجرای این طرح به صورت مستمر ادامه دارد و از جمله نتایج اجرای این طرح، رعایت دقیق کمیت محصولات بسته‌بندی شده توسط واحد‌های تولیدی خواهد بود.

وی اضافه کرد: طیف فرآورده‌های منتخب مشمول اجرای طرح ویژه اوزان و مقیاس‌ها در امر کنترل و نظارت و بازرسی فرآورده‌های پیش‌بسته بندی شده در مواجهه با کم‌فروشی‌ها و الزامات برچسب‌گذاری، شامل انواع محصولات است.

ممنوعیت درج کمینه یا بیشینه بر روی بسته بندی مواد غذایی

مدیرکل استاندارد آذربایجان غربی با اشاره به حذف رواداری بر روی محصولات پیش بسته بندی اظهار داشت: بر این اساس تولیدکنندگان نمی‌توانند وزن محصول تولیدی را با (تلورانس) کمینه یا بیشینه بر روی بسته بندی درج کنند و باید فقط وزن خالص بر روی کالا درج شود.

وی اذعان کرد: تولیدکنندگان پنج ماه فرصت دارند تا تمهیدات لازم برای رسیدن به شرایط استاندارد را ایجاد کنند.

موسی‌پور ادامه داد: در راستای اجرای طرح پایش کمی پیش بسته‌بندی فرآورده‌ها در چهار ماهه امسال ۳۲۹ نمونه از واحد‌های تولیدی نمونه‌برداری شده است که ۱۱۱ مورد از سطح بازار و ۲۱۸ مورد از واحد‌های تولیدی است و در این ارتباط آذربایجان غربی در اجرای طرح پایش کمی پیش بسته‌بندی فرآورده‌ها رتبه دوم را کسب کرده است.

هیچ زمین بازی در استان استاندارد نیست

مدیرکل استاندارد استان از عزم جدی این اداره کل برای استاندارد سازی تجهیزات تفریحی و زمین‌های بازی در استان خبر داد و افزود: ۷۱ زمین بازی آذربایجان غربی با ۳۵۵ وسیله بازی فاقد تاییدیه استاندارد و مجوز لازم برای بهره برداری است که اقدامات لازم برای استاندارد سازی این مجموعه‌ها آغاز شده است.

وی افزود: ارایه خدمات در شهربازی و زمین‌های بازی بر اساس استاندارد‌های مربوطه، مشمول مقررات استاندارد‌های اجباری بوده و ارایه این خدمات بدون اخذ تاییدیه‌های لازم، ممنوع است و مسئولیت هرگونه خسارات وارده مالی و یا جانی به عهده شهرداری‌ها است.

موسی‌پور خاطرنشان کرد: این مسئله پس از بازرسی‌های متعدد از تجهیزات تفریحی زمین‌های بازی که به منظور نظارت بر کیفیت خدمات ارایه شده و رعایت حقوق شهروندان انجام شد به اطلاع بهره‌برداران مجموعه‌ها رسانده شده که در حال اخذ مجوز هستند.

وی اظهار کرد: امسال ۴۱۵ مورد بازرسی از شهربازی و زمین‌های بازی در سطح استان انجام شده است.

مدیرکل استاندارد آذربایجان غربی ادامه داد: ۴۴ مورد پارک بازی در استان وجود دارد که از تعداد ۲۷۷ وسایل بازی فقط ۳۱ وسیله مجوز استاندارد دارند.

وی اضافه کرد: در ۲۳ شهربازی استان نیز ۵۲۷ وسیله بازی وجود دارد که از این تعداد ۲۳۲ وسیله استاندارد دارند، ۲۳۲ وسیله نیز در حال اخذ استاندارد هستند و مابقی فاقد استاندارد هستند.

مدیرکل استاندارد آذربایجان غربی گفت: همه تجهیزات مراکز تفریحی به هنگام نصب و کلیه تجهیزات تفریحی در دست بهره‌برداری باید دارای تائیدیه استاندارد معتبر از شرکت‌های بازرسی فنی باشند و این تجهیزات باید در فصول کاری توسط شرکت بازرسی فنی به صورت دوره‌ای بازرسی شوند و این تائیدیه‌ها باید در معرض دید شهروندان قرار گیرد.

وی تأکید کرد: انتظار می‌رود شهرداران شهرستان‌های استان به‌منظور حفظ ایمنی و سلامت شهروندان و پیشگیری از وقوع هرگونه حوادث احتمالی از فعالیت این قبیل تجهیزات جلوگیری به عمل‌آورند.

وی ابراز امیدواری کرد که با استانداردسازی وسایل شهربازی کودکان و والدین آن‌ها لحظات پرنشاطی را در این اماکن تجربه کنند تا از بروز هرگونه اتفاق و حوادث که باعث صدمه جسمی و روحی به کودک شود، پیشگیری به عمل آید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.