سرپرست فرماندار شهرستان دشتیاری گفت: باتوجه‌به ورود گسترده زائرین از مرز ریمدان به کشور این شهرستان با اقداماتی زیرساختی که در مرز انجام شده آماده استقبال از این زائرین است.

 محمدعلی رافت   اظهار کرد: باتوجه‌به اینکه سال گذشته اولین سالی بود که به‌صورت رسمی ورود زائرین پاکستانی را از مرز ریمدان بود مشکلاتی در این زمینه وجود داشت که در سال جاری در جهت رفع این مشکلات و ایجاد زیرساخت‌ها توسط دستگاه‌های مختلف اجرایی و همچنین ستاد اربعین استان مصوبات خوبی انجام شد که تعدادی از آنها به مرحله اجرا رسید و تعدادی از آنها در حال اجرا است؛ اما متأسفانه تعدادی نیز محقق نشده که با جدیت در حال پیگیری و دلیل عدم اجرای آنها هستیم.

وی با بیان اینکه احداث امکانات در حال حاضر موقتی است، تصریح کرد: به این دلیل که طرح جامع در حال تدوین است و به‌محض تصویب این طرح و اعتبار برای اجرا اقدام به ساخت خواهیم کرد و بناهای فراهم شده موقت تخریب خواهد شد.

سرپرست فرماندار شهرستان دشتیاری با اشاره به شرایط آب‌وهوایی این منطقه، اظهار کرد: اولین موردی مهم وجود سایه‌بان بود که در سال گذشته با کمبود سایه‌بان مواجه بودیم برخی از سایه‌بان‌ها به‌صورت موقت بوده و حدود هزار ۷۰۰ متر سایه‌بان در سال گذشته بوده و امسال هزار ۵۰۰ متر دیگر به مجموع این سایبان‌ها اضافه شد و هم اکنون جمعاً ۳ هزار ۲۰۰ متر سایه‌بان ثابت در گذرگاه مرزی ریمدان است.

وی ادامه داد: در سال گذشته چهار گیت و امسال ۱۰ گیت دیگر به این تعداد اضافه شده و هم اکنون مجموعاً ۱۴ گیت وجود دارد که باید گفت که این گیت‌ها باتوجه‌به جمعیتی که در کشور ورود و خروج می‌کنند تعریف و مدیریت می‌شود.

سرپرست فرماندار شهرستان دشتیاری با اشاره به شرایط زمینی این منطقه، تصریح کرد: شرایط آبرسانی با حفر چاه در این منطقه امکان‌پذیر نیست؛ زیرا که چاه‌های عمیقی حفر شد؛ اما به آب نرسید؛ لذا تأمین آب مرز از طریق خط انتقال سه‌راهی و سد پیشین و همچنین سد زیردان در حال انجام است و اعتباراتی از سال گذشته به بحث آبرسانی تأسیس داده شد که حدود ۷۳ میلیارد بوده و ۱۴/۵ کیلومتر آن احداث شده است.

وی بیان کرد: یکی از مصوبات ستاد اربعین رساندن آب پایدار به مرز ریمدان بوده که در تعهد شرکت آبفا صورت‌گرفته و سال گذشته تعدادی تانکر ثابت در محل مرز منتقل شده و به‌وسیله پمپاژ آب موردنیاز موکب‌ها و مردم تأمین می‌شده و در حال حاضر این کار برای امسال نیز انجام شده و ما امیدواریم با تلاش و همت مضاعف بتوانیم آب پایدار را به مرز ریمدان برسانیم.

وی در پایان تصریح کرد: اقدامات انجام شده محصول تلاش و همکاری و همت همه دستگاه‌های اجرایی از جمله شهرداری، گمرک، بهداشت، حمل‌ونقل جاده‌ای، راهداری و اداره برق است که هر کدام نقش ارزنده و بسزایی داشتند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار