مسئول پایانه مرز خسروی از آمادگی این پایانه به عنوان بزرگترین پایانه بین المللی زمینی مرزی خاورمیانه برای پذیرش یک میلیون و ۵۰۰ هزار زائر در ایام اربعین امسال خبر داد.

میثم پرهیخته مسئول پایانه مرز خسروی گفت : پایانه مرزی خسروی اکنون زیرساخت‌های بسیار خوبی برای زوار دارد و امسال زیرساخت‌های این پایانه مرزی برای عزیمت زوار توسعه یافته تا زائران با خیالی آسوده و راحت در این مرز جهت عزیمت به کربلای معلی حضور یابند.

وی گفت: اکنون ۲۵۰ چشمه سرویس بهداشتی در این پایانه موجود است که ۵۲ چشمه آن امسال احداث شده و ۱۰۰ چشمه سیار وجود دارد که در صورت نیاز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مسئول پایانه مرز خسروی گفت: هفت هزار متر سایبان در نقطه ورودی به پایانه تا نقطه خروج در صفر مرزی احداث شده است علاوه بر این سیستم سرمایشی مجموعه پایانه تعمیر و به روز شده و ۲ آبسرد کن بزرگ صنعتی نیز در این مجموعه نصب شده است.

پرهیخته ادامه داد: زیرساخت‌ها کاملا مطلوب است و برای پذیرش زوار مشکلی نداریم و گیت‌های سمت عراق نیز افزایش یافته و ۸۸ گیت در منذریه احداث شده که زائران بتوانند به سرعت و با سهولت تردد کنند.

وی گفت: اکنون روزانه حدود ۲ هزار زائر از مرز خسروی تردد می‌کنند که با نزدیک شدن به اربعین حسینی هر روز شاهد افزایش زائران هستیم و ما آمادگی پذیرش زائران را در ایام اربعین تا یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر داریم .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.