مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه با اشاره به آخرین وضعیت اجرای پروژه‌های اربعین در حوزه راهداری و پایانه‌ها، گفت : عمده پروژه‌ها پیشرفت بالای ۵۰ درصد دارند و تا اربعین به اتمام خواهند رسید.

فریبرز کرمی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه با بیان اینکه برای ایام اربعین پروژه‌های راهداری در سه بخش اصلی تعمیر و نگهداری راه‌ها، ایمنی راه‌ها و پروژه‌های پایانه مرزی خسروی در دست اجرا است، گفت : مقرر شد برای مجموع پروژه‌های اربعین راهداری کرمانشاه، ۴۰۰ میلیارد تومان از سوی سازمان راهداری کشور اختصاص یابد که این اعتبارات در حال تخصیص است و تاکنون بالغ بر ۱۵۰ میلیارد تومان آن را دریافت کرده‌ایم.

وی ادامه داد: در بخش پایانه مرزی خسروی بیش از ۱۰ پروژه در دست اجرا است که عمدتا بین ۶۰ تا ۱۰۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به احداث در مجموع حدود ۲۵۰۰ مترمربع سایبان، ۵۲ چشمه سرویس بهداشتی، احداث خط فاضلاب پایانه مرزی خسروی جهت سرویس‌های بهداشتی جدید، تجهیزات سرمایشی، بانک یخ و ... اشاره کرد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: در بخش تعمیر و نگهداری راه‌ها اگرچه برای ۲۵۰ کیلومتر روکش آسفالت هدف‌گذاری داشتیم، اما تا کنون بالغ بر ۲۸۲ کیلومتر انجام داده ایم و تا ایام اربعین این میزان روکش آسفالت بسیار بیشتر خواهد شد.

به گفته کرمی، بیش از ۲۰۰ کیلومتر از محور‌هایی که روکش آسفالت برای آن‌ها انجام شده محور‌های شریانی در مسیر تردد زوار بوده است.

وی درباره ایمنی راه‌ها نیز از اجرای بالغ بر ۲۰ پروژه در این بخش شامل آشکارسازی دوربرگردان‌ها، روشنایی معابر، نصب تابلو و نیوجرسی و... یاد کرد و افزود: به علاوه تاکنون ۹ نقطه حادثه‌خیز اصلاح شده و اصلاح شش نقطه حادثه خیز دیگر در دست اقدام است که تا ایام اربعین انجام خواهد شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه با بیان اینکه تمام امکانات و نیرو‌های راهداری برای اجرای پروژه‌های اربعین پای کار هستند، تاکید کرد: این پروژه‌ها تا ایام اربعین به اتمام خواهند رسید و شرایط مناسبی برای تردد زوار و ارائه خدمات به آن‌ها در تمامی محور‌های استان از ورودی استان تا مرز خسروی و محل پایانه مرزی خسروی فراهم خواهد شد .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.