گندمکاران کردستانی به سبب تأخیر در پرداخت بهای گندم اکنون با مشکلاتی در زندگی و کار مواجه شده و خواستار تسریع در روند پرداختی‌ها هستند.

استان کردستان جزو استان‌هایی است که در زمینه تولیدات محصولات کشاورزی در کشور حرف برای گفتن دارد، به ویژه هر ساله در زمینه تولید گندم جزو استان‌های برتر است .

 استان کردستان بعد از استان‌های خوزستان و فارس رتبه سوم تولید این محصول را به خود اختصاص داده است.

 پیش بینی شده، امسال بیش از یک میلیون تن گندم در کردستان تولید شود که تاکنون بیش از ۹۰۰ هزار تن گندم از کشاورزان استان خرید تضمینی شده است.

کشاورزان اغلب با فروش محصولاتشان امرار معاش می‌کنند؛ اکنون که بیش از ۴۰ روز از برداشت گندم در استان کردستان می‌گذرد و برداشت خوشه‌های طلایی به پایان نزدیک می‌شود، تاکنون بخش مهمی از مطالبات گندمکاران  کردستانی پرداخت نشد ه و آنان خواهان دریافت بهای خرید تضمنی گندم هستند.

در استان کردستان هر ساله پرداخت بهای خرید تضمینی گندم به کشاورزان دیرتر از سایر استان‌های کشور انجام می‌شود، با توجه به اینکه تا آغاز فصل کاشت گندم زمان زیادی باقی نمانده، کشاورزان برای خرید نهاده‌های دامی، کود و بذر و سایر امورات خود به بهای گندم نیاز دارند.

عدم پرداخت مطالبات بانکی، پرداخت نکردن هزینه‌های مرتبط با برداشت و حمل محصول و بدهی به فروشگاه‌های عرضه نهاده‌های کشاورزی از جمله مشکلاتی است که کشاورزان این روز‌ها با آن دست و پنجه نرم می‌کنند.

 شهروند خبرنگار ما  نیز با ارسال پیامی از این روند گلایه داشته و خواستار رسیدگی مسئولان  شدند.

اما متاسفانه با پیگیری‌های مکرر خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان، مسئولان اداره غله استان کردستان پاسخگو نبوده و حاضر به مصاحبه نشدند.


بیشتر بخوانید

کشاورزان کردستانی در انتظار وصول مطالبات گندم


 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۴ ۲۸ مرداد ۱۴۰۲
پیگیری کنید چک داریم قرض وبدهی داریم یعنی چی جواب نمیدن