نماینده شرکت بازرگانی دولتی کردستان گفت: میزان خرید تضمینی گندم از ابتدای فصل برداشت نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود ۴۴ درصد افزایش داشته است.

جمال صالحی، نماینده شرکت بازرگانی دولتی کردستان اظهار کرد: از ابتدای فصل برداشت  میزان خرید تضمینی گندم در استان به ۶۳۲ هزار و ۲۳۸ تن به ارزش ۹۴ هزار و ۸۳۵ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال رسیده است و نسبت به مدت مشابه ۴۴ درصد افزایش یافته است.

وی آهنگ خرید روزانه گندم در استان را ۴۴ هزار و ۵۵۹ تن خواند و بیان کرد: میانگین قیمت محاسبه شده خرید تضمینی گندم در استان ۱۴۱ هزار و ۴۰۰ ریال است.

نماینده شرکت بازرگانی دولتی کردستان با اشاره به اینکه ۸۲ مرکز خرید تضمینی گندم در استان فعال است، افزود: تاکنون سه هزار و ۲۳۱ میلیارد و ۲۸۵ میلیون و ۵۵۷ هزار ریال از بهای گندم خریداری شده به حساب گندمکاران استان واریز شده است.

صالحی ادامه داد: بیشترین میزان گندم خریداری شده در استان مربوط به شهرستان‌های بیجار با ۱۵۵ هزار و ۶۲۵ تن، سقز یا ۱۲۹ هزار و ۱۱۶ تن، قروه با ۱۱۳ هزار و ۳۱۵ تن و دهگلان با ۱۰۹ هزار و ۷۵۴ تن است.

وی اضافه کرد: میزان خرید گندم در شهرستان‌های کامیاران ۵۴ هزار و ۴۴۱ تن، دیواندره ۵۱ هزار و ۶۲ تن، سنندج ۱۰ هزار و ۱۸۴ تن، بانه سه هزار و ۷۴۳ تن، مریوان ۲ هزار و ۸۶۶ تن و سروآباد هم ۲ هزار و ۱۳۲ تن است

نماینده شرکت بازرگانی دولتی کردستان یادآور شد: تاکنون مجوز حمل گندم به میزان ۱۶۲ هزار و ۸۲۱ تن به استان‌های البرز، تهران، گیلان، اصفهان، قم، مازندران، یزد، آذربایجان شرقی و چهارمحال و بختیاری صادر شده است.

صالحی بیان کرد: میزان حمل گندم به داخل استان از مراکز شبکه تعاونی روستایی به کارخانجات آرد سازی سروآباد، بانه و سنندج سه هزار و ۵۸۹ تن بوده است.

امسال ۵۸۹ هزار و ۵۰۰ هکتار از مزارع استان کردستان به کشت گندم اختصاص یافت که از این میزان ۵۵۷ هزار هکتار دیم و ۳۲ هزار و ۵۰۰ هکتار آن هم آبی است.

بر اساس برآورد انجام شده از میزان سطح، افزون بر یک میلیون تن محصول تولید و ۸۷۰ هزار تن هم به صورت تضمینی خریداری می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.