رئیس دانشگاه محقق اردبیلی از افتتاح خوابگاه متاهلی در دانشگاه محقق اردبیلی خبر داد.

اسماعیل چمنی گفت: همزمان با هفته دولت اولین خوابگاه متأهلین در دانشگاه محقق اردبیلی راه‌اندازی می‌شود تا شاهد پذیرش دانشجویان متأهل در خوابگاه ۱۴ نفری احداثی در این دانشگاه باشیم.

او افزود: سال گذشته ۴۱ دانشجوی فوق دکترا را در دانشگاه محقق اردبیلی پذیرش کردیم و تلاش ما بر این است تا رشته‌های دکترا و فوق دکترا را توسعه داده و زمینه جذب دانشجویان در این مقاطع را فراهم کنیم.

چمنی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در حوزه آموزشی در هشت رشته محل به مجموع رشته‌های دانشگاه محقق اردبیلی افزوده شده و ما شاهد برگزاری کلاس‌های مهارتی برای دانشجویان با هدف ایجاد فرصت‌های اشتغال بیشتر برای آن‌ها هستیم.

او فعالیت‌های حوزه پژوهشی را نیز یادآور شد و اضافه کرد: مدل کار ما در حوزه پژوهشی توجه و تمرکز به پژوهش‌های کاربردی و عملیاتی است تا گره‌گشایی از مشکلات استان را با انجام تحقیقات علمی و کارشناسی شاهد باشیم.

چمنی نیازمحوری را اهم مسائل و موضوعات حوزه پژوهشی اعلام کرد و ادامه داد: به رغم فعالیت ۱۰ مجله علمی در دانشگاه محقق اردبیلی، اخیراً مجوز ۱۳ مجله علمی نیز صادر شده تا شاهد انعکاس فعالیت‌های علمی و پژوهشی دانشجویان و اساتید علمی این دانشجویان باشیم.

او در مورد طرح‌های عمرانی نیز بیان کرد: خوابگاه پسران بعد از گذشت سه سال رکود و بلاتکلیفی فعال شده و به ظرفیت ۴۳۰ نفر در ماه‌های آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

چمنی در ادامه سخنان خود اظهار کرد: هفته آینده شاهد افتتاح خوابگاه متأهلین در چهار واحد و به ظرفیت ۴۲ نفر خواهیم بود و در کنار آن کلنگ‌زنی ۳۳ واحد خوابگاه خیرساز جدید نیز آغاز خواهد شد.

او از احداث آزمایشگاه سازه و شبیه‌سازی زلزله با نام «میز لرزه» در استان خبر داد و تصریح کرد: دانشگاه محقق اردبیلی به سمت صنعتی‌سازی آشپزخانه حرکت کرده که در ۲ فاز این پروژه در حال انجام است که تا آخر شهریورماه فاز اول و سال آینده فاز بعدی آن نیز تکمیل خواهد شد.

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی گفت: تمام تلاش ما بر این است تا با احداث و راه‌اندازی خوابگاه و مجموعه‌های خدماتی متنوع در خدمت دانشجویان باشیم تا آن‌ها بتوانند تحصیلات مناسب و شایسته‌ای را داشته باشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار