مدیر نظارت بر ارزیابی مواد و فرآورده‌های دارویی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت : نسبت به تهیه و ذخیره‌سازی دارو‌های مورد نیاز زوار اربعین در استان کرمانشاه اقدام شده است.

خدیجه نجفی مدیر نظارت بر ارزیابی مواد و فرآورده‌های دارویی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت : در آستانه فرا رسیدن اربعین، دپوی دارویی اقلام حیاتی به‌ویژه سرم برای معاونت غذا و دارو تهیه شده است.

وی افزود: نسبت به خرید دارو‌های مورد نیاز معاونت بهداشتی نیز اقدام شده که این دارو‌ها در داروخانه‌های شبکه روستایی قصرشیرین استفاده خواهد شد.

نجفی تصریح کرد: دارو‌های مورد نیاز اورژانس پیش‌بیمارستانی نیز خریداری شده که در درمانگاه اورژانس در مرز خسروی و نیز در آمبولانس‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مدیر نظارت بر ارزیابی مواد و فرآورده‌های دارویی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه خاطرنشان کرد: همچنین دارو‌های مورد نیاز بسیج جامعه پزشکی و مواکب نیز تامین خواهد شد.

نجفی تصریح کرد: تامین دارو‌ها بر اساس استفاده هر ارگان و ارائه خدمات عمومی، تخصصی یا اورژانسی بودن متفاوت است.

وی عنوان کرد: همه دارو‌های مورد نیاز به‌ویژه دارو‌های آنتی بیوتیک، دارو‌های گوارشی، سرم، دارو‌های قلب و عروق، کنترل فشارخون و قند خون دپو شده است.

نجفی گفت: توصیه می‌شود بیماران مزمن دارو‌های خود را به میزان تعداد روز‌های سفر همراه داشته باشند، چون تهیه برخی از دارو‌ها در مرز و در کشور عراق با سختی همراه است زائران نسبت به رعایت شرایط نگهداری دارو‌ها اقدام کنند.

مدیر نظارت بر ارزیابی مواد و فرآورده‌های دارویی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با توصیه به زوار اربعین برای انجام اقدامات لازم به‌منظور پیشگیری از گرمازدگی، خاطرنشان کرد: زوار بیشتر لباس روشن بپوشند و مایعات به میزان کافی مصرف کنند.

نجفی اذعان کرد: به‌منظور پیشگیری از شیوع بیماری‌های ویروسی دارو‌های عمومی و اقلام مورد نیاز معاونت بهداشتی تهیه خواهد شد تا در صورت همه‌گیری ویروس، دپوی مناسبی موجود باشد .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.