قانونگذاران کنگره آمریکا در نامه‌ای از ناتوانی دولت بایدن در تخلیه نفت توقیف شده ایران در بندر تگزاس از بیم واکنش تهران انتقاد کردند.

واشنگتن در راستای سیاست فشار حداکثری خود علیه ایران علاوه بر اعمال طیف گسترده تحریم‌ها، اقدام به توقیف دارایی‌های تهران از جمله نفت صادراتی آن کرده است. با این حال، نگرانی از اقدامات متقابل ایران سبب شده است واشنگتن نتواند نفت توقیف شده ایران را به فروش برساند. این مسئله اکنون صدای قانونگذاران کنگره را نیز درآورده است. 

به گزارش خبرگزاری رویترز، قانونگذاران آمریکایی از هر دو حزب اصلی این کشور (جمهوریخواه و دموکرات) از دولت بایدن خواستند اقدامی جهت حل مشکل تخلیه و فروش نفت توقیف شده ایران که اکنون ماه هاست که در تگزاس است، انجام دهد. 

کشتی سوئز راجان در بندر گالوستون و در ۵۰ کیلومتری هوستون تگزاس از ۳۰ ماه مِی لنگر انداخته است. این کشتی که مقامات آمریکایی مدعی هستند حامل نفت ایران است پیش‌تر توقیف شده بود و اکنون واشنگتن به دلیل تبعاتی که فروش محموله آن می‌تواند داشته باشد از این کار ناتوان بوده است. 

خبرگزاری رویترز در این باره می‌نویسد: آمریکا به شدت نگران اقدامات تلافی جویانه ایران در این زمینه است. یک فرمانده بلندپایه نیروی دریایی سپاه پاسداران ماه گذشته میلادی به مقامات آمریکایی هشدار داد در صورتی که این محموله به صورت غیرقانونی به فروش برسد تهران اقدامات تلافی جویانه درباره آن را اجرایی خواهد کرد. 

اکنون قانونگذاران دو حزب جمهوریخواه و دموکرات در مجلس نمایندگان و مجلس سنا به ناتوانی دولت بایدن در فروش این محموله نفتی انتقاد کرده‌اند. در نامه‌ای که جونی ارنست، سناتور جمهوریخواه و ریچارد بلومنتال، نماینده حزب دموکرات به همراه سایر قانونگذاران آمریکایی به جو بایدن ارسال کرده اند، آمده است: اگر قرار باشد شهروندان و شرکت‌های آمریکایی به طور دائم در ترس از اقدامات تلافی جویانه ایران قرار بگیرند اساسا تحریم‌های نفتی ما علیه تهران بی اثر خواهد بود. 

در ادامه این نامه آمده است: این امر ضروری است که دولت بایدن به طور شفاف مشخص کند ایران نمی‌تواند مانع از انجام اقدامات قانونی آمریکا شود. ما خواهان آن هستیم که محموله نفتی توقیف شده ایران در تگزاس هر چه زودتر تخلیه شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
شاهرخ
۲۱:۰۸ ۲۵ مرداد ۱۴۰۲
باید ایران با توجه به تسلط و قدرت خود در منطقه به آمریکا هشدار دهد که تاوان سختی در مقابل گستاخی خود دریافت خواهند کرد. فعلا دو پهپاد پیشرفته هدف اول نیروهای ایرانی خواهد بود بعدا جسد سربازان تازه وارد خود را از این منطقه دریافت خواهند کرد و سپس هست و نیستشان در منطقه به آتش کشیده خواهد شد.
آخرین اخبار