یک متخصص کاربردهای نظامی پهپادها در آمریکا گفت: تصور این بود که پهپاد گلوبال هاوک هدف قرار نخواهد گرفت اما آمریکا وجهه خود را از دست داد.

متخصص آمریکایی: با نابودی پهپاد گلوبال هاوک از سوی ایران، آمریکا وجهه خود را از دست دادبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری شبکه العالم، یک متخصص کاربردهای نظامی پهپادها در آمریکا، با دردناک‌خواندن سرنگونی پهپاد آمریکایی گلوبال‌هاوک توسط پدافند هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، گفت: تصور این بود که این پهپاد هدف قرار نخواهد گرفت اما آمریکا وجهه خود را از دست داد.

«اولریکه فرانک» دکترای روابط بین‌الملل از دانشگاه آکسفورد و متخصص کاربردهای نظامی پهپادها در گفت‌وگویی، با «دردناک‌»خواندن سرنگونی پهپاد آمریکایی توسط پدافند هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در استان هرمزگان، تصریح کرد تصور این بود که این پهپاد هدف قرار نخواهد گرفت.

متخصص پهپادهای نظامی آمریکا در این گفت‌وگو، با تأکید بر اینکه «پهپادی که سپاه پاسداران در نزدیکی تنگه هرمز سرنگون کرده، بزرگ‌ترین و گران‌ترین پهپاد نظامی تجسسی جهان است، گفت: این سیستم پهپادی به نام جاروبرقی اطلاعات شناخته می‌شود چرا که انباشته از تکنولوژی‌های برتر تجسسی برای عملیات‌های نظارت و شناسایی است.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی روز پنجشنبه ۳۰ خرداد اعلام کرد یک فروند پهپاد آمریکایی را پس از تجاوز به حریم هوایی ایران، در منطقه کوه‌مبارک استان هرمزگان سرنگون کرده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، ایران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۹ ۰۴ تير ۱۳۹۸
پهپاد امریکا قصد جاسوسی از منطقه بسیار مهم هرمزگان را داشته است که بندر اقتصادی چابهار در انجا قرار دارد که یکی از ابزارهای مهم ایران در روابط با کشورهای افغانستان و پاکستان و کشورهای منطقه خلیج فارس را ایفا می نماید و هر گونه جاسوسی یا اسیبی در انجا می تواند بسیار برای ایران دردناک باشد ایا امریکا قبول می کند که ایران از مناطق مهم اقتصادی امریکا جاسوسی کند و اسم ان را تجسس بگذارد و بعد بگوید که پهپاد من در ابهای ازاد بوده است جالب اینکه فرانسه که بارها حمله رسانه ای علیه ایران راه انداخته است در قبال امریکا ساکت مانده است و با امریکا مقابله نمی کند اینها دشمن ایران هستند و مسئولان کشور باید در روابطشان با فرانسه و کشورهای اروپایی مواظبت نمایند و کاری نکنند که مردم از رفتار انها بدبین شوند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۸ ۰۱ تير ۱۳۹۸
اگر ایران نمی توانست این پهپاد را شناسایی کند و می توانست وارد کشور شود برای ایران بد می شد و امریکا می توانست ایران را تهدید نماید اما با انهدام این پهباد ابروی امریکا رفت و اقتدار ایران افزایش یافت
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۲۰:۴۹ ۰۱ تير ۱۳۹۸
من عاشق سپاه پاسداران هستم چون شجاع هستند کاش در اقتصاد هم شجاعت داشتند و به دنبال خودکفایی در تمام زمینه ها بودند ایجاد اشتغال برای جوانان و کاهش قیمت ها مهم هستند.
آخرین اخبار